Grönt kort

GRÖNT KORT-KURS VÅREN 2024

Vi kommer att starta en kurs tre söndagar i mars. 10/3, 17/3 och 24/3. Tid 9.30-12.30. Obligatorisk närvaro alla tillfällen. Maila elisabet@ubrf.se om du har frågor och eller vill anmäla dig. Du ska gå in på sisuforlag.se och beställa Grönt kort Webmaterialet (185:-). Den delen ska (helst) vara färdig innan kursen på ridskolan startar. I kursen ingår till viss del även några av de praktiska moment du bör ha som förkunskaper. Kostnad 600:- för medlemmar i Ubrf och 800:- för ej medlemmar. (Registrering 200:- till Svenska Ridsportförbundet ingår) Kursledare Britta Christott

Grönt kort är något du måste ha för att tävla from 1* tävling ( och gärna får ha om du tävlar klubbtävling, rider i träningsgrupper dressyr/hoppning, är förälder till barn som tävlar eller vill lära dig mer om tävling/hästkunskap )

För att lösa tävlingslicens krävs att ryttare från den 1/1 det år ryttaren fyller14 år har Grönt kort och för ryttare under 14 år att förälder eller annan medföljande (tex ridlärare) på tävling har Grönt kort.

Ryttare som är under 18 år måste gå en kurs. Du får gå kursen och ta Grönt kort från det år du fyller 13 år.

Alla som är 18 år och äldre, som inte har Grönt kort idag men vill börja tävla går samma kurs. Om du har ett "gammalt" Grönt kort som ej är registrerat i TDB gör du Webdelen samt teoriprov.

(NY) mobilanpassad webbplats
Nu finns en mobilanpassad webbplats som deltagarna börjar med att själv beställa på www.sisuforlag.se (185:-) Du bör ha börjat eller helst gjort färdigt den delen innan första kursdatum.

Vi arrangerar årligen Grönt kort-kurser.