Medarbetarpolicy

1. Inledning

Syftet med policyn är att tydliggöra inriktningen för dig som medarbetare hos Upplands-Bro Ryttarförening (UBRF). Du är föreningens viktigaste resurs för att realisera UBRF´s visioner och mål.

1. Föreningens mission

Vår mission är att verka för gemenskap och trygghet där alla är välkomna oavsett kön, ålder, ursprung eller läggning.

Vår ridskola ska vara en modern, effektiv och arbetsmiljömässigt bra arbetsplats, där lösningar som undanröjer tunga, monotona och tråkiga arbetsuppgifter premieras.

Med kunnig personal, välutbildade hästar och stort engagemang blir vi ett självklart val av ridskola.

1. Föreningens värdegrund

Alla som kommer i kontakt med oss ska uppleva en gemenskap, trygghet och möjlighet till utveckling.

1. UBRF som arbetsplats

Vi arbetar för öppenhet och respekt på arbetsplatsen som är fri från kränkande särbehandling och diskriminering. Vi har ett inkluderande förhållningssätt och strävar mot ett långsiktigt hållbart arbetsliv med möjlighet att förena arbete och fritid.

1. UBRF´s medarbetare

Genom våra olika roller bidrar vi till föreningens verksamhet. Därför är alla medarbetare viktiga. Tillsammans tar vi ansvar för att aktivt bidra till att utveckla verksamheten mot föreningens mål.

Som medarbetare

▪         bidrar jag till en bra arbetsmiljö genom dialog, engagemang och ett professionellt bemötande både internt och externt

▪         tar jag ansvar för mina arbetsuppgifter och samverkar med andra för helheten

▪         tar jag egna initiativ och bidrar till att verksamheten mål uppnås

▪         är jag öppen för och bidrar aktivt till de förändringar och den utveckling som verksamheten och omvärlden kräver

▪         tar jag ansvar för att jag har rätt kompetens för mina arbetsuppgifter och delar med mig av mina kunskaper

▪         följer jag föreningens policyer och riktlinjer

▪         är jag lojal mot min arbetsgivare

1. Kompetens och utveckling

▪         Som medarbetare hos UBRF följer du utvecklingen inom ridsporten, hästhållning, ridskoleverksamhet och andra relevanta områden och strävar efter att alltid utvecklas så att du kan bidra till att nå föreningens mål och vision.

▪         Som medarbetare ska du ha den kompetens som krävs för att utföra ditt arbete.

▪         UBRF är en lärande organisation som uppmuntrar dig som medarbetare att kontinuerligt genomgå fortbildning för att upprätthålla och utveckla din kompetens och stimulera din kunskap.

▪         Som medarbetare bidrar du till andras utveckling genom att dela med dig av dina kunskaper.

▪         UBRF sätter tydliga mål för dig som medarbetare och skapar struktur för att öka motivationen hos dig som medarbetare.

▪         Alla medarbetare ska ha en individuell utvecklingsplan.

1. Rekrytering

Rekryteringsarbetet innefattar en analys av arbetsgruppens sammansättning och kompetens. I rekryteringen ska även hänsyn tas till de krav som lagar och avtal, avseende jämställdhet och diskriminering, ställer.

Varje rekrytering ska ses som en viktig investering. De vi anställer ska vilja arbeta i enlighet med våra värderingar, vårt syfte, våra mål och våra policyer.

1. Hälsa och säkerhet

▪         Vi är en förening fri från alkohol och droger. Alla medarbetare avstår helt från användandet av droger (drogmissbruk innefattar all användning av narkotika och narkotikaklassade läkemedel, samt andra läkemedel och dopingmedel som i strid med läkares ordination används i berusningssyfte).

▪         Alkohol får inte förekomma under arbetstid. Bruk av alkohol på fritiden ska/får inte inverka på arbetet.

▪         Anläggningen är rökfri, varför rökning endast får ske utanför arbetstid och utanför anläggningen.

▪         Alla medarbetare ska verka gemensamt i det dagliga arbetet för att åstadkomma ständiga förbättringar med syfte att uppnå en hälsosam och säker arbetsplats.

1. Villkor och förmåner

▪         Löner och ersättningar utgår i enlighet med gällande kollektivavtal.

▪         Personal som är tillsvidareanställd på minst 50% har möjlighet att få tillgång till stallplats för egen häst på anläggningen i mån av plats och på de villkor som fastställts i separat policy. Stallplats beskattas som förmån.

▪         Föreningen ersätter inköp av terminalglasögon till tillsvidareanställd personal.

▪         Tillsvidareanställd personal har rätt till friskvårdsbidrag på 1000:-/kalenderår.

Fastställd av styrelsen för Upplands-Bro Ryttarförening 2019-10-30

Adress

Upplands-Bro Ryttarförening Husbyvägen 1 A 19791 Bro

Kontakt

Tel: 08 582 466 35 Måndag och Torsdag 11.30–12.30 E-post: ridskolan@ubrf.se Lektionsavbokningar https://www.minridskola.se/

Drivs med KlubbenOnline

Logga in

Våra sponsorer och partners - Tack för ert engagemang!

Huvudsponsor

Partner och klubbshop