Som det såg ut förr, idag får man inget kort i handen.

”Grönt kort-kurs” / slutprov för vuxna

17 APR 2015 18:30
Under ”Teoriveckan” vecka 19 har Upplands-Bro Ryttarförening en kortare ”Grönt kort-kurs” / slutprov för vuxna. Grönt kort är något du måste ha för att tävla from Lokal tävling eller är förälder till barn som tävlar.
  • Skapad: 17 APR 2015 18:30

Grönt kort är något du måste ha för att tävla from Lokal tävling ( och gärna får ha om du tävlar klubbtävling, Stockholmscupen eller är förälder till barn som tävlar )

När du har anmält dig får du kvittera ut en bok / studiematerial som du ska ha läst innan kurstillfället. Du bör när du fått boken ”logga in” på Svenska Ridsportförbundets hemsida / Grönt kort  och tex se filmer, skriva träningsprov.

Ni ska under dagen avlägga praktiskt prov i ”att visa häst vid hand” och visitering. För att gå kursen ska du ha förkunskaper motsvarande Sv. Ridsportförbundets ”Märke 3”.

Fråga gärna om det är något du undrar över.

• Torsdag 7/5
  • Kl.18-18.30 Lite ”drop in”, tid att förbereda för praktiskt prov. Teorisalen.
  • Samling i teorisalen 18.30, praktiskt,  teori, och teoretiskt prov.
  • Kostnad: 200:-  för lektionsryttare (=självkostnadspris, bok och registreringsavgift ), 300:- medlem i Ubrf och  400:- för ej medlem i Ubrf. Kursen faktureras i efterhand.
  • Kursledare: Elisabet Zillén
  • Anmäl på Ridskolans kontor tel. 08-582 466 35 eller mail This is a mailto link.
  • Anmäl helst före  onsdag 29/4  så att vi kan beställa böcker.

Välkommen med din anmälan eller med frågor!