Foto: Maria Öst

När det oväntade händer – Stärk dig själv och hjälp andra

06 OKT 2014 08:35
Att det oväntade händer vet vi. Ingen hade väl räknat med skogsbranden i Västmanland, översvämningarna i Värmland och Malmö. Kostnadsfri utbildning:
Onsdag 15 oktober 2014 kl 19:00 – 21:00 på UBRF
  • Skapad: 06 OKT 2014 08:35

’När det oväntade händer - stärk dig själv och hjälp andra’ är en utbildning där deltagarna får fakta om samhällets roll i en krissituation och vilket ansvar som ligger på den enskilde individen. Under utbildningen blandas teori med praktik där deltagarna tillsammans hittar fram till trygghetsskapande åtgärder som var och en kan genomföra direkt. Det kan vara att t ex se till att ha matvaror hemma som inte kräver kyl eller frys, eller aktiviteter i eget kvarter som gör att grannarna känner oss tryggare tillsammans.

Genom att stärka sig själv med kunskap kan vi även hjälpa andra i en krissituation. För det handlar inte OM det oväntade händer utan NÄR.

Kursen genomförs av Svenska Lottakåren.

Kostnadsfri utbildning: Onsdag 15 oktober 2014  kl 19:00 – 21:00 på ridskolan

Välkommen att anmäla dig via This is a mailto link

Ange ”UBRF” i ämnesraden i mailet vid anmälan.