GRÖNT KORT-KURS 2016

06 JAN 2016 13:38
Nu kör Upplands-Bro Ryttarförening igång ”Grönt kort-kursen” för juniorer upp tom 18 år. ( vuxna välkomna att gå hela kursen, men ni kan ev gå de två sista datumen och då göra praktiska och teoretiskt prov. Prata med Elisabet. )
  • Skapad: 06 JAN 2016 13:38

För att tävla på klubbtävling / ridskoletävling behöver du inte ha Grönt kort. För Ponny-/Stockholmscupen rekommenderar vi att du har det. Om du ska tävla Lokaltävling måste du ha Grönt kort from det året du fyller 14 år, ok att ta from 13 år.

Start  Lördag  23  januari  kl. 14.00 - 17.00sen fortsätter vi på lördagar 30/1, 6/2, 13/2 och 20/2.

Obligatorisk närvaro på alla tillfällen. Giltig frånvaro kan eventuellt tas igen med uppgifter att lösa hemma.

I kursavgiften ingår en bok, annat material samt registreringsavgift för Grönt kort.

Kursavgift: 500:- för medlem i Ubrf. Ej medlem betalar 700:-  ( = ingår medl.avgift  junior 2016 ) Ni blir fakturerade i efterhand.

Gå gärna in på www.ridsport.se och läs om Grönt Kort före första kurstillfället.

Anmäl på mail This is a mailto link dit ni även kan skicka andra frågor eller till ridskolans kontor.

Kursledare: Elisabet Zillén, Britta Christott mfl.

Välkomna!