Debutanthopptävling Söndag 15/11-2015

15 OKT 2015 21:56
Proposition för Upplands-Bro Ryttarförenings Debutanthopptävling Söndag 15/11-2015.
”Hösthoppet”
  • Skapad: 15 OKT 2015 21:56

1. Tävlingen är öppen för medlemmar i Upplands-Bro Ryttarförening, lektionsryttare och privatryttare. Du ska rida i lägst Grupp 2 och ha rådfrågat din ridlärare för att få vara med. Om du är lektionsryttare, tävlar för första gången och är 13 år eller  yngre ska du även ha gått tävlingsteorikursen ”Blått Kort”. ( kurs lördag 14/11 kl. 14.00-15.00  ) För att få hoppa en högre höjd än du tävlat tidigare  ska du ha hoppat felfritt och ”godkänt” på den lägre höjden och ha pratat med din ridlärare. Tävlingen är i första hand för er som ej ridit tex ponnycupen, KM.
  2. Ponnyer och hästar hoppar de höjder som ridlärarna bestämmer är lämpligt.
  3. Anmälan på Ridskolans kontor tfn 582 466 35.(el. mail) OBS! Du kan ej anmäla i TDB till den här tävlingen.  Måndag 19/10 är första dagen lektionsryttare  får anmäla sig.
  4. Anmälningstiden utgår onsdag 11/11 kl. 18.00.
  5. Anmälningsavgiften faktureras i efterskott.
  6. Anmälningsavgift  junior 200:-,   senior 240:-  och  privatryttare 160:-
  7. Tävlingarna hålles i ridhus 20x60 m. Framridning gruppvis i ridhuset eller på ridbanan utomhus beroende på underlag. ( ev privatryttare framridning utomhus på ridbanan )
  8. Meddelande till ryttare, startlistor etc anslås på Ridskolan senast fredag 13/11.              ( eventuellt på www.ubrf.se )
  9. Banbyggnad  söndagen kl. 8.30  för alla lektionsryttare. Lektionsryttare ska även vara funktionär en stund under dagen. Viktigt att du sköter ditt funktionärsuppdrag, annars får du ej vara med på nästa tävling. Vill du som förälder också hjälpa till på tävlingsdagen får du gärna göra det.

10.  Säkerhetsväst på alla juniorer, vi rekommenderar alla över 18 år att rida med väst.

11.  Clear Round rosett till felfria ekipage. Diplom till samtliga deltagare.

12.  När du anmäler dig önskar du lämpliga ponnyer / hästar som vi sen fördelar på bästa sätt och önskar höjd du vill hoppa. Om det är din första tävling lämpligt börja med 40 eller 50 cm. Prata med din ridlärare om du har frågor.

13.  Obs! Vi ser gärna vuxna deltagare! ( se ovan, grupp 2, prata med din ridlärare etc. )

Preliminär starttid  10.00

Klass 1           Ponny ( lektionsponnyer och privatponnyer ) Höjder 40, 50, 60, 70 cm

Klass 2           Häst ( lektionshästar och privathästar ) Höjder ( 40 ), 50, 60, 70, ( 80 ) cm

VÄLKOMMEN MED DIN ANMÄLAN !