Ridperioder

Ridperioder våren 2024

Vanliga lektionerna startar tisdagen den 2:a januari och sista lektionsdagen är torsdagen den 20 juni.
Ridning som vanligt under sport- och påsklov. Det är inga vanliga ridlektioner Trettondedag jul 6/1, Långfredagen 29/3 till Annandag påsk 1/4, Första maj 1/5, Kristi Himmelsfärds dag 9/5 samt Nationaldagen 6/6.
Hösten 2023 och våren 2024 delas in i 5 abonnemangsperioder: Period 1 vecka 32-41, period 2 v 42-51, period 3 v 1-9, period 4 v 10-17, period 5 v 18-25.

Du kan byta och sälja dina lektioner till andra via Facebook-gruppen "Sälj/byt dina ridlektioner på UBRF" eller via egen kontakt med ridkompis.   https://www.facebook.com/groups/1947519768678953/about/

OBS!

Vad som är viktigt att tänka på är att du som säljer/ byter bort din lektion måste meddela ridskolan att du gjort det och vem som kommer i stället för dig. Det gör du senast kl. 12.00 på vardagar eller kl. 08.00 på helger genom kundinloggningen Min Ridskola eller via mejl ridskolan@ubrf.se. Det går också bra att ringa på telefon 08- 582 466 35 måndag + torsdag kl. 11.30-12.30.

För att bytet av ryttare i grupperna ska fungera på bästa sätt måste:

- Ersättaren ska rida på minst samma nivå som du gör.
- Ridskolan behöver information om bytet senast kl 12 på vardagar och kl 8 på helger, gärna tidigare.
- Meddelande om ryttarbyte görs till ridskolan INTE via FB eller ridlärarnas privata telefoner och mejl.
- Ryttarna sköter den eventuella ekonomiska transaktionen.
- Om bytet har skett på felaktigt sätt har ridskolan rätt att ändra bytet till en avbokning.

Om du skadar dig på ridskolan så har du rätt att få tillbaka pengarna eller spara dina lektioner tills dess att du kan rida igen. Om du skadar dig någon annanstans så gäller vanlig uppsägningsregel.

Uppsägning
Om du ska säga upp din plats gör du det innan perioden börjar. för period 1 senast 15/6, period 2 15/9, period 3 15/11, period 4 15/1 och period 5 15/3.
Du säger upp din plats via mejl till ridskolan@ubrf.se.

Ridgruppsbyte

Meddela önskemål om byte av grupp eller tid till din ridlärare.

Medlemsavgift (per kalenderår)

Junior 200 kr