RIDNINGEN ÄR INSTÄLLD TILL OCH MED ONSDAGEN DEN 2/12.

19 NOV 2020 09:03
  • Uppdaterad: 19 NOV 2020 09:03

Hej alla UBRF medlemmar!

Som ni säkert hört eller sett så har taket på ridhuset blåst av på grund av kraftiga stormvindar.

Ingen människa eller häst kom tack och lov till skada när detta hända vid åttatiden i torsdags morse.

Det gamla plåttaket är kvar på ridhuset. Det är möjligt att detta kan fungera som tak tillsvidare, men först av allt måste allt löst bort från taket, ställningar byggas runt hela ridhuset och taksäkerheten kontrolleras. Därav behöver vi stänga verksamheten i minst en vecka framåt och eventuellt i två hela veckor.

Därför är all verksamhet är stängd from 19/11 – 2/12. Stallet är då helt stängt dessa dagar för alla ridande och icke ridande medlemmar, dvs även skötare.

Vi kommer löpande med information om hur det går och så fort vi vet när verksamheten kan dra igång igen så kommer information kring det.

Vi kompenserar era förlorade ridlektioner i samband med takraset, vi återkommer om hur.

Vi jobbar för fullt med försäkringsbolaget, kommunen och har löpande kontakt med kommunens samarbetspartner som jobbar här på plats.

Tack för förståelse och tålamod i denna speciella tid, ta väl hand om er så länge, så hoppas vi alla i personalen att vi ses snart på en rolig ridlektion eller i ett härligt stallhäng!

Vid eventuella frågor kontakta Åsa på This is a mailto link

Varma hälsningar

Åsa Torninger med personal.