Ny restriktioner på UBRF gällande Covid-19

03 DEC 2020 15:25
  • Skapad: 03 DEC 2020 15:25

Nu behöver vi strama åt ytterligare för att hjälpa till med minskningen av smittspridning. Vi kommer att behålla antalet ridande i grupperna men följande gäller:

¤ Stallet stängt för alla utom den som har ridning inbokad.

¤ Ridning sker utomhus när det är möjligt. Ha tillräckligt med kläder med dig för eventuell uteridning.

¤ Vid sjukdomssymtom stanna hemma. Vid konstaterad Covid-19 hos någon du bor med, stanna hemma i 7 dagar, gäller även barn.

¤ Köp, sälj och byt funktionen för ridande över 15 år upphör tillsvidare. Det innebär att en frånvarande elev inte kan sätta in en annan person på sin plats. Vi återkommer om när detta blir möjligt igen.

¤ Ta hem din utrustning från skåpet om du har ett och byt om hemma.

¤ Personer från 15 år och uppåt kommer utan medhjälpare.

¤ Endast en förälder/närstående som medföljare till minderåriga. Inga kompisar får följa med.

¤ Skötarsystemet tar paus tillsvidare.

¤ På läktaren får endast max 8 personer vistas samtidigt, men undvik att vara på läktaren, vi ber er följa våra råd uppsatta där. Ta hellre en promenad, vänta hemma eller i bilen.

¤ Vid behov av hjälp med att göra iordning hästen, fråga personalen och lämna denne själv i boxen, max 1 hos hästen.

¤ Rid med handskar och undvik trängsel i sadelkammaren.

¤ Kom max 1 timme innan ridning och lämna senast 30 min efter.

¤ Tvätta händerna, håll minst 2 meters avstånd och håll ut!

Vad vi ska njuta när allt blir som det ska igen!

Varma hälsningar personal & styrelse UBRF 😊