Hästlekis

08 SEP 2021 11:50
Vi startar upp Hästlekis, för barn som är födda 2015 och 2014.
  • Uppdaterad: 08 SEP 2021 11:50

Vi startar två stycken Hästlekiskurser innan jul, en kurs är 4 gånger. Kostnad 600 kr inklusive medlemsavgift. Kursen faktureras efter första gången och anmälan sker via mejl till This is a mailto link  Lärare är Elisabet Zillén.

Kurserna:

Torsdagar kl 17.00-18.00

Kurs 1 v.38-41

Kurs 2 v.45-48

Ni är i stallet och lär er på ett säkert och roligt sätt att hålla på med ponnyerna. Saker ni kommer att få prova på är tex skötsel, leda häst, grimma, sadel och träns.

För barn som provar på att rida ledlektioner på söndagar ar är det här bra sätt att lära sig om hästen i stallet på ett roligt sätt. En bra förberedande kurs om barnet vill börja rida.

Du får som förälder gärna vara med i stallet men det är inget krav. Om du ej har någon hästvana och tänker dig att ditt barn ska börja rida är det bra att du är med och lär dig.

E-post: Adressen Gömd