Foto: Viktor Dahllof

Sommarbrev 2021

02 JUL 2021 12:20
  • Skapad: 02 JUL 2021 12:20

I skrivande stund betar hästarna på Hällkana vid Lejondalssjön och personalen tvättar stallet. Ett klart tecken på att sommaren är kommen. Några av oss jobbar även vecka 26 med både tvätt städ och administration. Så har du frågor om din ridning nästa termin eller något annat - mejla oss. Därefter är vi åter på plats på kontoret från vecka 31.

Våren har löpt på bra här trots Corona, EHV runt hörnan. Takrenoveringen var helt klar i maj. Vi har ett fåtal lediga platser i grupperna, intresset för hästar och ridning sinar inte i första taget! Under våren har flera arbetsgrupper bildats, som tex fixargruppen och cafeteriagruppen. Tävlingsgruppen har fått nya krafter och en kommunikationsgrupp har kommit till. Vi glädjer oss åt dessa nya ideella krafter och initiativ som betyder mycket för föreningen och sammanhållningen. Är du själv intresserad av att vara med i någon grupp eller har en idé som du vill förverkliga? Hör av dig till Åsa på This is a mailto link

Som ni säkert sett har vi fått nya arbetskamrater. De senaste tillskotten är Cravall, Hjärtat, Marabou och Larry , som nu lär känna sina nya kompisar på betet. Vår mångåriga trotjänare Casper har nu gått i pension och det har även Karam gjort som jobbat hos oss de senaste 16 åren med stalltjänst och anläggningsvård. Till hösten kommer Stephan att börja jobba här och vår ridlärare Philippa Dalsgaard kommer ha ytterligare tre lektioner i veckan, på onsdagar. Leonie Dahlström, mångårig medlem, kommer att jobba ett par dagar i veckan i stallet och samtidigt utbilda sig till ridlärare.

Ett par barngrupper fylls med nya små ryttare till hösten och vi räknar nästan med att kunna umgås som vanligt till hösten om restriktionerna lättar ytterligare. Hästskötarsystemet kommer kicka igång i ny tappning, där viss utbildning beräknas ingå för att lära sig ännu mer om hästens skötsel, beteende och vanor.

Tills vi ses igen - ha en härlig sommar!

Önskar personalen, hästarna och styrelsen på Upplands Bro Ryttarförening

Ridningen börjar måndagen den 9 augusti, det finns några lediga platser kvar på lägren, anmäl via minridskola.

E-post: Adressen Gömd