Ponnycupen

14 OKT 2020 16:34
Ponnycupen 2020-21 i dressyr och hoppning
  • Skapad: 14 OKT 2020 16:34

Hej! Vi har anmält lag till Ponnycupen 2020-21 i dressyr och hoppning. Vi pausar Stockholmscupen i år av olika anledningar.

Alltså dags att anmäla intresse! Ni anmäler på listor i en pärm märkt Ponnycupen i entrén. Skriv tydligt och noga, gärna även förälders namn, tel och mail. ( går även att maila This is a mailto link eller This is a mailto link )

Ponnycupen är en lagtävling mellan ridskolor i Stockholms län. Man rider ”hemmamatcher” på hemmalagets ponnyer och borta på bortalagets. Läs mer regler etc i pärmen eller på Stockholms Ridsportförbunds hemsida. Ponnycupen är en rolig tävlingsform där du får träna på att tävla och får komma ut och se andra ridskolor. Det är vissa ”Coronarestriktioner” även här tex utan publik och max antal medhjälpare etc. Förälder till deltagande barn/ungdom ska vara inställda på att vara med.

För att vara med så bör du

• Rida i lägst ca Grupp 3 och ha de färdigheter som krävs
  • Ha visat något intresse för dressyr/hoppning tex kurser, klubbtävling
  • Tycka att det är roligt att rida/tävla i lag

Prata med din ridlärare om det är något du undrar. Det går bra att vara med om man rider i ”vanlig” grupp, behöver ej rida i hopp-/dressyrgrupp. Om det blir alldeles för många som vill vara med tar vi ut deltagare efter nivå ridmässigt, att man har bra egenskaper för att tävla i lag samt att vi försöker få bra fördelning ålders- och storleksmässigt.

För att vara med den här säsongen är du för dressyr som äldst 18 år i år och för hoppning 15 år i år då det startar.

Vi behöver fler som vill vara lagledare så att ni kan vara flera som hjälps åt! Kontakta Elisabet eller Marie.

Anmäl senast måndag 19/10.

Första dressyrmatchen är 1/11 och hoppning 21/11.

Välkommen med din anmälan!