Var rädda om varandra och hästarna!

06 MAR 2021 12:29
Vi är nu i ett läge där smittspridningen av Covid-19 ökar rejält igen. Samtidigt så cirkulerar även flera smittsamma hästsjukdomar bland annat den fruktade ekvint herpesvirus typ 1 (EHV-1) som kan ge svåra neurologiska symptom.
  • Skapad: 06 MAR 2021 12:29

Vi påminner därför om att vara extra försiktig gällande Covid-19, chansa inte. Har du minsta symptom eller kan ha träffat smittad person, stanna hemma. Om du blir smittad så meddela oss snarast, så vi enligt Riksidrottsförbundets rekommendationer kan meddela dina gruppkamrater. För övrigt så ber vi dig följa våra regler noga utan undantag.

När det gäller hästarna så är det otroligt viktigt nu att inte sprida smitta mellan stall och hästar. Om du rider i olika stall så ha olika uppsättning av utrustning tex hjälm (eller låna här). Tvätta kläder och duscha själv mellan stallen. Att kyla utrustning hjälper inte. Tvätta, desinficera med vircon och/eller ställ in i bastun.

Så nu håller vi avstånd, håller ut och värnar om varandra.

E-post: Adressen Gömd