Vårens Inspirationsvecka

Inspirationsvecka!
V.12, måndag – onsdag
V.15, torsdag - lördag
Alla ponnygrupper har teori på sin ordinarie tid med sin ridlärare!
  • Uppdaterad: 01 MAR 2018 12:43

Vecka 12.

Måndag 19/3

19.30 – 21.00 Skoning, Tina O. berättar om hur vi sköter våra hästars hovar. Skoning, olika sjukbeslag, intervaller etc.

Ansvarig: Tina O.

Tisdag 20/3

19.00 – 20.30 Kolik, veterinär Helena Larsson kommer hit och håller föredrag om kolik.  Olika typer av kolik, symtom, behandling etc.

Ansvarig: Carin F/Elisabet Z.

Onsdag 21/3

20.30 – 21.30 Hästens form. Marie G rider och visar och berättar om hästens form. Vad är viktigt, hur ser man, hur känns det?

Ansvarig: Marie G-L.

Vecka 15

Torsdag 12/4

19.00 – 21.00 Hoppclinic, med Eva Bengtsson (B-tränare i hoppning och ridskolechef i Sollentuna). Det blir en grupp med ridskolans ekipage och en grupp med privatryttare. Mycket fokus på sits, balans och följsamhet. Ansvarig:

Fredag 13/4

Ponnygrupperna 15.30, 16.00 och16.45 har teori med sin ordinarie ridlärare.

Hästarna har vilodag.

Lördag 14/4

9.00 – 10.00 Löshoppning, kom och titta när vi löshoppar några av ridskolans hästar. Vill du vara med i ridhuset måste du ha rejäla skor, hjälm och handskar.

Ansvarig: Elisabet Z.

10.30 Ridskolehästarnas välfärd. Agneta D. berättar och bjuder in till diskussion om hur vi tar hand om våra hästar. Hur prioriterar vi? Vad är viktigt?

Ansvarig: Agneta D.

Hoppas alla hittar något intressant under inspirationsveckan!

Vi har teori för att du ska få möjligheten att lära dig allt om häst och hästhantering enligt Svenska Ridsportförbundets rekommendationer.

E-post: Adressen Gömd