Uppdatering gällande hästarnas foder

01 AUG 2018 14:23
Som säkert alla vet så har vi en mycket besvärlig situation gällande allt foder i år. När jag uppskattade de ökade kostnaderna i juni fanns en förhoppning om att det skulle lätta under juli. Nu blev det istället extremt varmt och torrt.
  • Uppdaterad: 09 AUG 2018 10:23

I juni baserat på de uppgifter vi hade då så uppskattade jag de ökade kostnaderna för foder med ca 100 000:- Tyvärr har nu foderläget förvärrats och priserna skenar. Nu är vi uppe i dubbla, förra året kostade fodret 395 000:-, nu får vi räkna med ca 800 000:-

Till idag den 1 augusti så har ni hjälpsamma bidragit med 18 175:- , alltså 5 % av mellanskillnaden. Det är fantastiskt men som ni förstår har vi en bit kvar. Personalen och styrelsen kommer att snarast titta på det här och göra en plan. Vi har en stabil ekonomi, får såklart prioritera om och kommer behöva öka priserna till årskiftet. Vill du hjälpa till får du gärna swisha valfritt bidrag till 123 290 46 70 eller sätta in på bg 488-3278, märk foder.

Agneta Dahllöf / Ridskolechef

E-post: Adressen Gömd