Uppdaterad info gällande Covid-19 på Ridskolan

04 APR 2020 09:35
Covid – 19 Föreskrifter UBRF Medlemmar 2/4 2020
  • Uppdaterad: 04 APR 2020 09:35

• Tvätta alltid händerna i minst 20 sekunder i samband med avslutat ridpass, skötstund  och toalettbesök. Undvik att röra dig vid ögon, näsa och mun.

• Håll avstånd mellan varandra i stall och sadelkammare. Stå inte och vänta i receptionen, kontrollera vilken häst du ska rida och börja ta hand om / göra iordning den.

• Stanna hemma om du är sjuk med symtom som snuva, hosta, halsont, andningspåverkan, illamående och muskel/ledvärk samt feber. Stanna hemma så länge du känner dig sjuk. Blir du sämre och inte klarar egenvård i hemmet ring 1177. Vänta minst två dygn efter att du blivit frisk med att komma till ridningen.

• Hosta och nys alltid i armvecket.

• Är du skötare? Kom gärna och sköt din häst men gör det själv och häng inte i stallet med kompisar eller övrig tid.

• Stöd gärna Café Cavallo med att handla där, men tvätta händerna innan och efter samt sitt med avstånd mellan varandra vid borden, alternativt ät utomhus/ ta med hem eller sitt en bit ifrån varandra på läktaren.

• Endast en medföljare per elev rekommenderas.

Tillsammans, en bit ifrån varandra klarar vi detta!

Åsa Torninger  Verksamhetschef Upplands Bro Ryttarförening 2020 04 02

E-post: Adressen Gömd