Nyheter på söndagar för Vårterminen 2020

19 DEC 2019 15:02
Vi startar grupper/träningar som är varannan vecka samt några som är varje vecka.
  • Uppdaterad: 19 DEC 2019 15:02

OJÄMNA SÖNDAGAR:

Ledlektioner.

13.00-13.30 eller 13.30-14.00. Här börjar vi med något vi haft i många år, Ledlektioner. Det är enkla ridlektioner för barn som är födda 2014 eller tidigare. Pris 145:- , bokas vartefter.

WE-grupp.

15.00-16.00. Gruppen är varannan vecka och ojämna söndagar, samling 14.45 för att bygga bana och sedan plockar man bort banan i slutet av passet. Du rider i lägst grupp 2, är vuxen eller ungdom. Som i övriga träningsgrupper behöver du rida ytterligare en gång i veckan. Pris: 327:- junior och 404:- senior. Lärare är Tina Olsson.

JÄMNA SÖNDAGAR:

Knattegrupp.

14.00-14.45. Vi startar en ny nybörjargrupp för barn födda 2011 eller tidigare. För dig som av olika skäl vill rida varannan vecka. Här är man som förälder med och hjälper till på lektionen. Pris: 190:-/ gång Lärare: Marie Gennert Lundström.

Dressyrträning i kursform.

15.00-16.00. För dig som vill utvecklas i din ridning och rida i en mindre grupp.  Du måste rida i lägst grupp 4 och kunna tänka dig att rida hästar på olika utbildningsnivåer. Max 4 i gruppen. Första kurstillfället är 12/1 och 26/1.  Vi lägger in fler kurstillfällen löpande beroende på övriga aktiviteter. Pris: 1200:- för båda tillfällena.

VARJE SÖNDAG:

Hoppfri grupp.

16.00-17.00. Max 9 i gruppen och från lägst grupp 3. Lärare är Tina Olsson och Marie-Gennert Lundström. Pris: 294:- junior och 361:- senior.

Nybörjarkurs för vuxna och äldre ungdomar.

17.00-18.00. Förtur för er som ridit kursen i höst. Pris: 244:- junior och 319:-- senior. Lärare är Tina Olsson och Marie Gennert-Lundström.

För all ridning krävs även medlemskap i föreningen samt att våra vanliga viktgränser gäller.

Intresserad? Kontakta ridskolan på telefontiden eller via mejl till This is a mailto link. Vissa saker går att anmäla via kundinloggningen på hemsidan.  Under helgerna har vi dock begränsad möjlighet att svara. Vi jobbar som vanligt från 2/1 och hör av oss vart efter.

E-post: Adressen Gömd