Nybörjargrupp för vuxna

29 AUG 2018 15:34
Äntligen har vi möjlighet att starta en ridgrupp för vuxna nybörjare.
  • Skapad: 29 AUG 2018 15:34

Fredagen den 14/9 startar vi en grupp för dig som är vuxen nybörjare. Ridtiden är 18.30-19.30, samling 18.00. De första ridpassen rider man halva tiden var och leder varandra. Vartefter "ratt, broms och gas" fungerar säkert rider man på varsin häst hela passet. Det första tillfället är praktisk teori som att klä på hästen utrustning, att leda hästen och liknande.

Du ska ha på dig lämplig utrustning som mjuka byxor som inte är för hala. Sko/stövel med markerad klack och gärna skyddshätta samt handskar med bra grepp. Vi har viss utrustning som ridhjälm och säkerhetsväst att låna men för bästa passform och därmed säkerhet så rekommenderar vi egna.

Om du vill ha en plats i gruppen mejlar du till This is a mailto link eller ringer 08 582 466 35 på telefontiden vardagar 12.30-13.30. Först till kvarn gäller.

Varmt välkomna!

E-post: Adressen Gömd