Inspirationsveckan Hösten 2017

06 OKT 2017 13:13
Inspirationsveckan blir nu halva v42 samt några dagar v43. Ursäkta röran men vi ska renovera ridhusbotten och det var olämpligt att göra dagarna innan KM. Du anmäler dig på ridskolan från måndag 9/10. Först till kvarn vid begränsat antal platser.
  • Uppdaterad: 07 OKT 2017 12:49

Måndag 16/10

19.00 – 20.00 Ryttarens sits och inverkan, Tina O. rider, visar och berättar. Hur påverkas hästen av din sits? Ryttarens olika ”kroppstyper”? Etc.

20.15 – 20.45, 21.00 – 21.30 Sitsträning. Ni jobbar två och två och longerar varandra. Ca. 15 min var till häst. Max 12 st.

Ansvarig: Tina O.

Tisdag 17/10

18.00 – 19.00 Grönt kort, förberedande inför grönt kort, om du snart vill börja tävla. Information inför kommande kurs VT-18. Från 13 år. Ansvarig: Elisabet Z.

19.00 – 20.30 Musse Hasselvall, kommer hit och håller föredrag. Se separat lapp! Foto ovan: Johan Bergmark

Onsdag 18/10

20.30 – 21.30 Programträning. Marie G rider Lätt C:1/Lätt B:1 och berättar vad man ska tänka på. Vi avlutar med att dressyrdomare, Marie Ångman dömer båda programmen och ger sin syn på ritterna.

Ansvarig: Marie G-L.

Torsdag 26/10 OBS! v.43 pga. byte av ridhusbotten

(ridning v. 42)

Från 13 år. Ansvarig: Elisabet Z.

19.00 – 20.00 Egen häst! Hur tar jag hand om min häst? Vad måste jag göra varje dag? Kostnad? Olika alternativ.

Ansvarig: Marie G-L.

Fredag 27/10 OBS! v.43 pga. byte av ridhusbotten

(ridning v.42)

Ponny grupperna 15.30, 16.00 och16.45 har teori med sin ordinarie ridlärare.

Hästarna har vilodag.

Lördag 21/10

14.00 – 16.00 Miniclinic – banhoppning. Vi hjälps åt att bygga banan inför söndagens KM. Därefter hoppar Lena Erdhage banan och berättar vad man ska tänka på. Hon visar även olika alternativa omhoppningssvängar.

Ansvarig: Agneta D.

ANMÄLAN PÅ RIDSKOLAN FRÅN MÅN. 9/10.

INSPIRATIONSVECKA, v.42 (v.43)

16 – 18/10, 21/10 och 26/10

Alla grupper har teori v 42. (v. 43)

Barn- och vissa ungdomsgrupperna har teori på ordinarie tid med sin ridlärare! Kolla vad som gäller för dig.

Välkommen att delta i de andra teoriaktiviteterna även om du har teori med din egen ridgrupp.

Hoppas alla hittar något intressant under inspirationsveckan!

E-post: Adressen Gömd