Höstens Inspirationsvecka

18 SEP 2020 14:41
Från den 4 oktober till och med den 10 oktober hittar du mycket roligt. Du kan anmäla dig från fredagen den 25 oktober.
  • Uppdaterad: 18 SEP 2020 14:41

Från 4 oktober till 10 oktober är det inspirationsvecka på UBRF, du barn/ungdom som rider i 30-45 min grupp har teori med din ridlärare på din vanliga ridtid. Du som rider en timme kan välja vilken av tillfällena under veckan du vill deltaga i. Varmt välkomna till en vecka full av inspiration! Det går bra att välja fler tillfällen i mån av plats. Max 50 personer vid varje tillfälle. Vid stort intresse kan Fredriks clinic delas upp i två delar.

Du kan börja anmäla dig från och med fredagen den 25/9.

Söndag 4/10

Lokal tävling hoppning

Måndag 5/10

Clinic med Fredrik Spetz, är inställd på grund av att vi har en virussmitta för häst på anläggningen. Fredrik kommer vid ett annat tillfälle.

Åsa Torninger har istället en clinic om Markarbete, hoppningens dressyr. Rider gör några av våra elever på ridskolehästar. 19.00-21.00 i ridhuset. Cafeterian är öppen.

Du som anmält dig till Fredrik har din plats kvar till ersättningsclinicen. För sista lediga platserna mejla This is a mailto link

Tisdag 6/10

Banbyggnad och hindertyper 18.30-20.00 med Elisabet Zillén. Vår ridlärare Elisabet förklarar och visar för dig som är nyfiken på hur man bygger bana och vilka hinder som finn med. Ett bra tillfälle att lära sig mer om detta!

Anmälan This is a mailto link

Onsdag 7/10

Clinic, 20.00 – 21.30 med vår ridlärare Marie Gennert – Lundström

Tema grundridning / grundutbildning i dressyr.

Medlemmarna Emma Fredriksson och Rebecka Haendler rider.

Anmälan This is a mailto link

Torsdag 8/10

Ryttarens sits och inverkan med Marie Zetterqvist / Mental träning Lotta Wanning.

19-ca 21.30

Innehåll:

• Vad är mentalträning?
  • Varför behöver ryttare en bra sits?
  • Varje ryttare kommer att få praktiska och teoretiska metoder och modeller för att bli bättre både mentalt och i sin sits

Lotta och Mari arbetar praktiskt med 2 st. ponnyekipage

Paus: ca 20.15-20.30

Lotta och Mari arbetar praktiskt med 2 st. hästekipage

Publiken kommer att få vara delaktig på olika sätt under kvällen.

Anmälan: This is a mailto link

Fredag 9/10

Öppen träning för Pia Fälth, inställt på grund av virussmitta för häst.

Teori för ryttarmärke II med vår ridlärare Agneta Dahllöf, 18.00-20.00. I första hand för vuxengrupper 1-2.

Anmäl till This is a mailto link

Lördag 10/10

Klubbmästerskap i dressyr, från kl 09.00.

Hästfix. Denna dag kan du anmäla dig att hjälpa till att göra hästarna fina inför fotografering till hemsidan. Från ca 13.00.

Anmäl till This is a mailto link

E-post: Adressen Gömd