Foto: Viktor Dahllof

Gå med oss i årets Pride Parad.

31 MAJ 2018 14:58
Vi kommer att delta som vanligt tillsammans med Svensk Idrott och Ridsportförbundet. I år är det lördagen den 4:e augusti och är ett ännu större evenemang; EuroPride.
  • Skapad: 31 MAJ 2018 14:58

Som vanligt trycker vi upp en speciell tröja som du som går oss med får behålla. I år blir det troligtvis en t-shirt i funktionsmaterial.

Vi kan ju inte ta med riktiga hästar in till Stockholm utan försöker varje år hitta på något som får symbolisera våra 4-benta kompisar. 2016 "släpade" vi ju runt på två av trähästarna, 2017 hade vi käpphästar och i år ska vi göra lite annat. Kom på pyssel lördag 16/6 och hjälp till.

Om du vill gå med i tåget så skickar du ett mejl (är du under 18 år ber du målsman anmäla ditt intresse) till This is a mailto link Skicka även med vad du vill ha för storlek på tröjan. Om du sedan inte går med i tåget får du betala självkostnadspris för tröjan.

Det är lite väntan innan tåget startar och tar några timmar att gå (i lugn takt). Men det är jätteroligt och man känner verkligen att vi är en stor sportfamilj, förra året gick vi mellan ett amerikanskt fotbollslag (dom lånade en käpphäst av oss) och ett gäng som höll på med Free Running (parkour). I år satsar alla deltagare lite mer och ryktet säger att även Ridsportförbundet ska ha musik.

Hör av dig senast lördag den 16/6.

E-post: Adressen Gömd