Vi öppnar ridhuset!

05 JAN 2016 11:25
Vi öppnar vårt ridhus för er med privathästar som har ridhuskort eller köper enstaka gånger från och med torsdagen den 7:e januari. Däremot så får de ryttare som står i något av stallen på Aspviks gård vänta tills den anläggningen är öppen igen.
  • Skapad: 05 JAN 2016 11:25

Vi vädjar till alla att vara extra försiktiga för att undvika eventuell smitta. Skulle ni få in en smitta i ert stall så hör ni genast av er till oss och övriga grannar. Det finns ju annat än kvarka som är besvärligt, som till exempel ringorm. Det är ju alltid tråkigt med sjuka hästar men för vår verksamhet kan det bli förödande. Trosa och Norrtälje ridskolor har haft en mycket tuff höst.

Om läget ändras till det sämre så stänger vi återigen anläggningen för hästar ut och in.

Under tiden gör vi vad vi kan för att vara försiktiga:

Vi informerar våra kunder/elever om vikten av god smitthygien mellan olika stall. Nya hästar sätter vi i så mycket karantän vi kan för att inte riskera att få in smitta hos oss.

Tack för ett gott samarbete.

Agneta Dahllöf/Ridskolechef

Maria Brindevi/ Ordförande