Vill du vara med i styrelsen?

16 DEC 2015 15:21
Vi skulle inte överleva som förening utan alla våra engagerade medlemmar. Just nu söker vi dig som är intresserad av att engagera dig i styrelsearbetet.
  • Skapad: 16 DEC 2015 15:21

Du kanske är en vuxen medlem som själv rider, eller så är du kanske förälder till ett barn som rider. Tidigare erfarenhet av styrelsearbete eller hästkunskaper är inte något krav, det är ditt engagemang och dina samlade erfarenheter som vi vill åt.

Kanske har du erfarenhet inom ekonomi, kommunal förvaltning, kommunikation, byggnation, fastighetsförvaltning eller försäljning? Kanske har du erfarenhet som idrottsledare, ungdomsledare eller lärare? Kanske har du helt andra erfarenheter som kan komma väl till pass i en ideell förening?

Din bakgrund spelar inte så stor roll, det viktigaste är att du vill vara med och bidra till att UBRF kan fortsätta vara en plats för alla. En plats för utveckling, gemenskap och trygghet.

Föreningen drivs ideellt utan enskilt vinstintresse av en styrelse som väljs av årsmötet.

Vi i Valberedningen har alla tidigare varit med i styrelsen och här är några av våra tankar:

”Mina år i styrelsen gav mig värdefulla erfarenheter och en bra inblick i vad som krävs för att driva en ridskola.”

”Det gav mig också en fördjupad föreningskänsla och en ökad förståelse för hur viktig medlemmarnas engagemang är för föreningens fortlevnad.”

”Jag tror att det är bra med lite rotation och förordar en blandning av nya och gamla ledamöter för att säkerställa både kontinuitet och engagemang.”

Nyfiken? Välkommen att höra av dig till Valberedningen via This is a mailto link, eller kom och prata med någon av oss när vi är i stallet.

/Anna, Maud och Louisa