Teoriveckan VT-15

Teoriveckan VT-2015

22 APR 2015 13:19
V.19, 4 – 10/5

Alla grupper har teori v.19.

Barn- och ungdomsgrupperna har teori på ordinarie tid med sin ridlärare!

Välkommen att delta i de andra teoriaktivitetera även om du har teori med din egen ridgrupp.
  • Skapad: 22 APR 2015 13:19

Under hela vecka 19 kommer vi ha en tipsrunda uppsatt på anläggningen! Gå runt och svara på frågorna. Lägg sedan svaren i useks brevlåda. Det finns både barn- och vuxenfrågor. Vi lottar ut två privatlektioner bland de rätta lösningarna!

Tisdag 5/5

18.00 – 19.00 Löshoppning, Elisabet Z. Kom och var med när vi löshoppar några av ridskolans hästar. Ta med hjälm, lämpliga skor och handskar om du vill vara med i ridhuset!

Onsdag 6/5

18.30 – 19.15, 19.15 – 20.00 rider personalen lektion för Eva-Karin Oscarsson, A-tränare – dressyr, på ridskolehästarna. Kom och titta!

Torsdag 7/5

18.30 – 20.30 Grönt kort-kurs. För dig över 18 år. Vill du börja tävla? Se separat anslag! Anmälan på kontoret.

Fredag 8/5

17.00 – 18.00 Vill du lära dig mer om Tävlingsdatabasen, TDB? Lägga upp konto, mina hästar, anmälan, betalning mm. Mikaela O hjälper dig!

Lördag 9/5

10.00 – 11.00 Tömkörning, Sara S visar och förklara hur man gör och varför!

11.00 – 12.30 Longering, Agneta D visar. Du får även prova om du vill. Ta med hjälm, lämpliga skor och handskar!

14.30 – 16.00 Lastning, Elisabeth v R visar. Du får gärna prova!

Hoppas alla hittar något intressant under teoriveckan!

Vi kommer även sätta upp lite tips på litteratur där du kan hitta mer kunskap om våra kära hästar och ridning!