Sportlov 2014

09 FEB 2014 22:01
Under sportlovet är det lektioner som vanligt. Det finns möjlighet att boka ”extra” lektioner i de ordinarie grupperna där det finns plats. Just nu har vi 20% rabatt på sådana bokningar. Boka helst på telefontid. Vi har också extraaktiviteter och kurser.
  • Skapad: 09 FEB 2014 22:01

• Måndag 24/2  Dressyrkurs ponny (häst) för dig som rider i Grupp 2 och uppåt. Passa på att träna sits, inverkan mm. Samling 11.30. Ridning 12.00-13.00. Genomgång / teori efter. Pris: junior 300 kronor. Max  9.  Ridlärare: Lina Berglund ( vår nya ridskolechef )

• Tisdag 25/2  ”Kompisridning”  ponny (häst)  Anmäl och ta med dig en kompis som du tycker ska prova på att rida. Du hjälper din kompis med sadling / tränsning, sen rider ni ca 30 min lektion var. Lägsta ålder 8 år i år och du som redan rider bör kunna trava utan ledare. Självklart får du vara mer van!  Samling 14.30. Ridning 15.00-16.00.Anmäla på telefon / kontoret. OBS! Kontant betalning 100 kronor för båda!                                                                                     Ridlärare: Agneta Dahllöf

• Onsdag 26/2  Hoppkurs ponny (häst) för dig som rider i Grupp 2 och uppåt. Vi tränar sits, balans, inverkan, vägar och avslutar med en bana. Samling 9.00 för att bygga hinder. Ridning ca 10.00-11.00. Pris : junior 300 kronor. För dig som älskar att hoppa och vill träna mer. Max 8.                                                                  Ridlärare: Elisabet Zillén

• ”Skötarakuten” . Måndag – fredag mellan kl. 15.00 och 16.00. Vi kan hjälpa er med skötsel, tips och råd och ni kan hjälpa oss tex med att borsta ponnyerna som ska gå lektion, frisera, ta hand om sår, hovar etc. Gratis! Ansvarig: någon ridlärare och/eller U-sek. Välkomna!

• Torsdag 27/2  Igenridningslektion för dig som rider i Miniorgrupp. ( skritt och trav utan ledare ) Klockan 15.30-16.15. Ridlärare: Elisabet Zillén