Sommarkurser 2014

23 JUN 2014 10:38
Du har väl inte missat sommarens kurser? Anmäl dig redan idag!
  • Skapad: 23 JUN 2014 10:38

v.31

Hästarna kommer hem från sommarbetet.

Torsdag 31/7 – lördag 2/8
”Igångsättningsdagar

Du hjälper till med vanliga stallsysslor, pysslar om hästarna och rider minst ett pass. Förmiddag 07:00-13:00 eller eftermiddag 12:00-18:00. För att veta hur många som kommer vill vi att du anmäler dig. Igångsättningsdagarna är gratis!

Söndag 3/8
Kurs för ideell personal

För er som hjälper till i stallet på kvällar och helger. I kursen ingår information, ridning, fika med mera. Mer detaljerad information kommer...

Ridlärare: AD

v.32

Måndag 4/8 – fredag 8/8
Dagridläger med en övernattning

Vårt populära dagridläger för dig som är 10 år och äldre samt rider i lägst Grupp 2. Vissa pass delar vi er eventuellt i olika grupper. I dagridlägret ingår dressyr, hoppning, uteridning (långritt?), barbacka, hopptävling, teori och annat roligt. Ridning 2 pass/dag. Lunch, mellanmål, middag onsdag kväll och frukost torsdag morgon. Kvällsaktivitet onsdag kväll och övernattning för de som vill.

Ridlärare: EZ, (TO)

Tider: 09:00 – 16:00. onsdag 09:00 – 21:00 (eller övernattning), fredag 09:00 – 13:00.

Pris: Junior 3495:-

Måndag 4/8 – fredag 8/8
Vuxenridläger med en kvällsaktivitet/middag

Kom igång med ridningen efter sommaren och umgås med hästar och vänner i stallet. För vuxna (och eventuellt ungdomar minst 16 år) som rider i Grupp 1 – 3. Självklart får du ha ridit mer. Vissa pass delar vi er eventuellt i olika grupper. I vuxenridlägret ingår dressyr, hoppning, uteridning (långritt?), programridning och/eller banhoppning, teori och annat efter era önskemål. Ridning 2 pass/dag. Lunch, mellanmål/fika, ”After ride” och middag onsdag kväll.

Ridlärare: AD, MGL, CF

Tider: 09:00 – 16:00, onsdag 12.00 – 20.00 och fredag 9.00 -13.00.

Pris: senior 4295:- (junior 3495:-)

Lördag 9/8 – söndag 10/8
Ponnykurs

Kom igång efter sommaren, träffa ponnyerna och kompisar. 2-dagarskurs för barn 8 år och äldre som rider i lägst Grupp Minior+ (= provat galopp). Ridning 1 pass/dag, annan aktivitet (exempelvis voltige), teori, hästskötsel samt annat roligt. Lunch ingår.

Tid: 09:00 – 15:00

Pris: 1000:-

Lördag 9/8 – söndag 10/8
Dressyrkurs intensiv med filmning

Dressyrkurs för dig som rider i lägst Grupp 3 och i första hand stor häst. Ridning 1pass/dag. Vi filmar ridpasset, tittar på det tillsammans och följer upp det. Fokus på ryttarens sits, inverkan och hästens balans och form. Ingår fika vid teoripasset/filmvisningen. Max 6 per grupp.

Ridlärare: MGL

Tid: ca. 12.00 -16.00 beroende på en eller två grupper

Pris: senior 1200:- (junior 1000:-)

Anmälan till samtliga kurser sker via kundinloggningen eller på ridskolans kontor!

Skribent: Emma Fredriksson