Foto: Viktor Dahllof

Program inspirationsveckan

14 MAR 2017 12:01
Alla grupper (utom hopp & dressyr samt Funkis) har teori v.13.
Barn- och ungdomsgrupperna; 30 + 45 minuter har teori på ordinarie tid med sin ridlärare!
  • Skapad: 14 MAR 2017 12:01

Under hela vecka 13 kommer vi ha en tipsrunda uppsatt på anläggningen! Gå runt och svara på frågorna. Lägg sedan svaren i u-seks brevlåda. Det finns både barn- och vuxenfrågor. Vi lottar ut två privatlektioner bland de rätta lösningarna!

Måndag 27/3

19.00 – 20.30 Utrustning. Du får veta mer om olika sadlar, bett extra tyglar etc. Hur ser man att de passar och inverkar? Ansvarig: Tina O.

Tisdag 28/3

18.00 – 19.30 Löshoppning, vi bygger och går igenom vad man ska tänka på. Sedan löshoppar vi ett par hästar. Vill du delta och inte bara titta kom ihåg att ta med din ridhjälm! Ansvarig: Elisabet Z.

Onsdag 29/3

17.00 – 18.30 Studiebesök på galoppbanan Bro Park. Det var många som inte fick plats förra gången! Max: 20 st. OBS, ta andra kläder än dina vanliga stallkläder för att undvika smittspridning.

Minimiålder 15 år. Ansvarig: Agneta D.

20.15 – 21.30 Utbildningsskalan. Vad är det??!! Vi går igenom utbildningsskalan teoretiskt och diskuterar lite runt den.

(Praktiskt på torsdag kväll). Ansvarig: Marie G-L.

Torsdag 30/3

19.00 – 20.00 Ridlärarna rider. Tema - utbildningsskalan, alla ridlärarna rider och vi tittar på de olika delarna av utbildningsskalan. Ansvarig: Marie G-L.

Fredag 31/3

18.30 – 20.00 Tömkörning, du får en introduktion i tömkörningens ädla konst. Camilla visar först i stallet hur allt ska sitta och berättar hu det fungerar. Sedan visar hon praktiskt i ridhuset. Ansvarig: Camilla H.

Lördag 1/4

11.00 – 12.00 Felicia Grimmenhag, kommer hit med egen häst och visar och berättar hur hon tränar etc. Hon har siktet inställt på paralympics 2020. Ansvarig: Agneta D.

12.00 – 12.30, 15.00 – 15.30, Visning av ny stallet. Vi går en rundvandring i nya stallet. Hur blir det? Nyfiken?

Ansvarig: Agneta D.

Alla grupper (utom hopp & dressyr samt Funkis) har teori v.13.

Barn- och ungdomsgrupperna, 30 + 45 minuter har teori på ordinarie tid med sin ridlärare!

Välkommen att delta i de andra teoriaktiviteterna även om du har teori med din egen ridgrupp. Vid många anmälningar har timmesgrupperna förtur.

Hoppas alla hittar något intressant under inspirationsveckan!

Anmäl dig from måndag 20/3 på ridskolan.