Julkurser 2018

• Uppdaterad: 19 OKT 2018 16:04

Julafton 24/12

7-12 eller 8-13, Sköta hästar och stall med ridning
För alla er som tycker om våra hästar (både ungdomar och vuxna, tillräcklig vana krävs)
Anvarig: Rebecka Haendler. Pris: Gratis.

Juldagen 25/12

13.00-14.00 Tack-för-hjälpen-ridning.  Gratis för alla er som hjälpt till på något sätt under året och under dagen. Tillräcklig ridvana krävs. Max 11. Ansvarig: Rebecka Haendler.
14.30–15.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 4-5. Max 11.Ansvarig: Rebecka Haendler.
15.30–16.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 1-3. Max 11. Ansvarig: Rebecka Haendler.

Annandag jul 26/12

10.00–10.45 Igenridning för dig som rider i ponnygrupp 1-3. Max 11.Ansvarig: Rebecka Haendler.
10.45-11.30 Igenridning för dig som rider i ponnygrupp minior.  Max 10.Ansvarig: Rebecka Haendler

13.00–17.00 Nybörjarkurs för vuxna. Max 10 deltagare. Pris: 750: - inklusive medlemsavgift för 2019. Ansvarig: Rebecka Haendler.

Torsdag 27/12

Em-kväll. Dressyrkurs ”de luxe” i två dagar (torsdag + fredag) Vi nosar lite på skolorna, förvänd galopp, enkla byten och provaratt rida på kandar. Från lägst grupp 4
Max 9 i gruppen och 2 grupper.75 minuters ridpass, fika ingår.Pris: junior 800: - senior 950: -Ansvarig Marie Gennert-Lundström

Ridläger barn, i två dagar (torsdag + fredag). Från grupp (1)-2. 9.00–16.00, Två ridpass per dag, inklusive WE (working equitation), markarbete, dressyr, teori och hästskötsel. Ta med matsäck. max 10 deltagare. Pris: 1350 - Lärare: Tina Olsson

Fredag 28/12

Em-kväll. Dressyrkurs ”de luxe” i två dagar (torsdag + fredag).   Vi nosar lite på skolorna, förvänd galopp, enkla byten och provaratt rida på kandar.Från lägst grupp 4

Ridläger barn, i två dagar (torsdag + fredag). Från grupp (1)-2. 9.00–16.00, Två ridpass per dag, inklusive WE (working equitation), markarbete, dressyr, teori och hästskötsel. Ta med matsäck. max 10 deltagare.  Pris: 1350 - Lärare: Tina Olsson

Lördag 29/12

9-18 Prova att ha egen häst
Du rider mycket och har viss stallskötsel. För dig som gillar hästar lite extra och har bra ork.  Det ingår 3 ridpass varav ett med självständig ridning.  För ungdomar i lägst grupp 3 samt vuxna lägst grupp 2. Perfekt för förälder & barn. Du tar med matsäck. Max antal deltagare: 10. Pris: junior 500: - senior 675: - Ansvarig: Agneta Dahllöf

10.00–12.00 Prova på kurs för barn, 6-7 år
Du får lära dig lite enkelt om hästar och prova att rida en kort runda. Pris: 100:
Ansvarig: Marie Thundahl, utbildad barnskötare.

Söndag 30/12

Dag. Hoppkurs från grupp 2, träning inför tävling: öva olika vägar, linjer, hindertyper samt ”tävlingslik bana”.  Både ponny och häst. 75 minuters ridpass. Tre grupper, max 9st i varje grupp. Pris: junior 375: - senior 450:-
Ansvarig: Elisabet Zillén.

Nyårsafton 31/12

Maskeradhoppning, med nyhet för i år! Se separat proposition.

Nyårsdagen 1/1

Ledig dag.

Trettondagen 6/1

13.15-14.00 Igenridning för dig som rider i ponnygrupp 2-3  Max 11.Ansvarig: Rebecka Haendler

Välkommen med din anmälan from måndagen den 29:e oktober

Privatekipage har rabatterat pris på våra kurser.

E-post: Adressen Gömd