Julkurser 2015-2016

07 NOV 2015 12:08
Perfekta julklappen till någon du tycker om. Från och med torsdagen den 12:e november kan du anmäla till julkurserna.
  • Skapad: 07 NOV 2015 12:08

Julafton 24/12

Sköta hästar och stall med ridning 7-13

För skötare samt alla er andra (tillräcklig vana krävs) som tycker om våra hästar, tillsammans med Britta C och Mikaela O. Gratis!

Juldagen 25/12

Tack-för-hjälpen-ridning, eftermiddag. Gratis för alla er som hjälpt till på något sätt under året och under dagen. Lärare: Agneta D.

Igenridningslektioner, eftermiddag. Lärare: Agneta D Kl.

Annandagen 26/12

FULLBOKAT. Privatlektioner, fm. Lärare: Tina O. En person 30 minuter 485: - Två personer 45 minuter 485: - per person.

Sitsträning, em. Från grupp 2, ponny och häst, max nio i gruppen. Lärare: Tina O. Junior: 275: - Senior: 337: -

Söndag 27/12

Working Equitation, em. Från grupp 2-3, ponny och häst, max nio i gruppen.Lärare: Tina O. Junior: 275: - Senior: 337: -

Måndag 28/12

Hoppkurs för Katarina Bonde, em-kväll.

Fokus på ryttarens sits, position, balans, samspel/kommunikation med hästen, lite markarbete samt hoppning.

En vuxengrupp är för dig som tycker hoppning både är roligt men lite otäckt, från grupp 2.

För att vara med i övriga grupper bör du rida i minst Grupp 3-4 eller hoppgrupp. Prata med din ridlärare om du undrar något. Ni är 5 eller 6 st i varje grupp och rider 75 minuter. Kostnad: Ridskoleryttare junior 565:- senior 645:- och privatekipage 455:- (+ridhusavgift 80:- om du inte har ridhuskort)

Måndag 28/12-Onsdag 30/12

Ridläger för barn, 9.00–15.00. Från grupp 2. Ett vanligt ridpass per dag, hästskötsel, teori samt lekar/ något hästigt. Ta med matsäck. Lärare: Elisabet vR och Mikaela O. Pris: 1275: -

Tisdag 29/12-Onsdag 30/12

FULLBOKAT. Dressyrkurs, em-kväll. Från grupp 3, ponny och häst. Max 6 i gruppen. Lärare: Marie G-L. Pris: Junior: 650: - Senior: 850: -

Torsdag 31/12

Maskeradhoppning, se separat proposition.

Fredag 1/1 2016

Igenridningslektioner, em. För ponny: grupp 2 samt minior. Lärare: Elisabet Z

Jobbkortsridning/ igenridning, em. Du rider självständigt 15.00–16.00.

Lördag 2/1

VÅRTERMINEN BÖRJAR!

Onsdag 6/1

Ponny- och Stockholmscuper i hoppning fm. Kom och heja!

Ideell personal, em. Samling med fika, möte och ridning. Lärare: Agneta D.

Tider- exakta tider anslås på ridskolan under v 51.

Anmäl from torsdag 12/11 på telefon 08 582 466 35 eller via kundinloggningen. Anmälan är bindande, blir du sjuk får du tillbaka 90 % mot uppvisande av läkarintyg.

Avgift: faktureras i efterhand.