Julkurser 2017

31 OKT 2017 19:51
  • Uppdaterad: 04 NOV 2017 13:18

Julafton 24/12

7-13 Sköta hästar och stall med ridning.

För skötare samt alla er andra som tycker om våra hästar (både ungdomar och vuxna, tillräcklig vana krävs). Anvariga: Marie Gennert-Lundström och Agneta Dahllöf. Pris: Gratis.

Juldagen 25/12

13.00-14.30   Tack-för-hjälpen ridning. Gratis för alla er som hjälpt till på något sätt under året och under dagen. Tillräcklig  ridvana  krävs. Max 11. Ansvarig: Johan Tholander.

14.30-15.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 4-5. Max 11.Ansvarig: Johan Tholander

15.30–16.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 1-3. Max 11. Ansvarig: Johan Tholander

Annandag jul 26/12

9-18 Prova att ha egen häst.

Du rider mycket och har viss stallskötsel. Det ingår 3 ridpass varav ett med självständig ridning.

Du tar med matsäck. För ungdomar i lägst grupp 3 samt vuxna lägst grupp 2. Max antal deltagare: 10.

Ansvarig: Tina Olsson.  Pris: junior 465: - senior 620: -

Onsdag 27/12

10.00-12.00 Prova på kurs för barn, 6-7 år.

Du får lära dig lite enkelt om hästar och prova att rida en kort runda. Pris 100:-

Ansvarig: Marie Thundahl, utbildad barnskötare.

Dagtid Privatlektioner: Pris 510:-Ansvariga Carin Fredriksson och Tina Olsson.

EM-kväll Hoppkurs för B-tränare Katarina Bonde.

Fokus på ryttarens sits, position, balans, samspel/kommunikation med hästen, lite markarbete samt hoppning.

För att vara med bör du rida i minst Grupp 3-4 eller hoppgrupp. Prata med din ridlärare om du undrar något.

Ni är max 5 varje grupp och rider 75 minuter för att få ett träningspass. Pris: junior: 600: - senior 700: - och privatekipage 450: - (+ridhusavgift 80: - om du inte har ridhuskort)

Torsdag 28/12

9.00-13.00 Nybörjarkurs för vuxna, 2 dagar,  28/12 + 29/12

Pris: 750:- Max 10 deltagare. Ansvarig: Agneta Dahllöf

Dagtid Privatlektioner: Pris 510:-  Ansvarig Tina Olsson.

Em-kväll Dressyrkurs från grupp 2, både ponny och häst.

Pris: junior 321:- senior 396:- Tre grupper, max 9 i varje grupp. Ansvarig: Anna Westlund-Tholander.

Fredag 29/12

Fm Igenridning för barn. Ansvarig: Elisabet Zillén.

O9.30–10.15 Ponny grupp 2-3. Max 11.

10.15–11.00 Minior+ - grupp 1. Max 10.

9.00-13.00 Nybörjarkurs för vuxna, 2 dagar, 28/12 + 29/12

Pris: 750:-  Max 10 deltagare. Ansvarig: Agneta Dahllöf.

Em-kväll Dressyrkurs från grupp 3-4, både ponny och häst.

Tre grupper, max 9 i varje grupp. Ansvarig: Marie Gennert-Lundström. Pris: junior 321:- senior 396:

Lördag 30/12

9..30-10.30 Kadriljkurs.

Pris: 300:- Från grupp 2. Max 12 st. Ansvarig: Marie Gennert-Lundström

Dagtid Privatlektioner:  Pris 510:-Ansvarig: Marie Gennert-Lundström

Em. Hoppkurs från grupp 2, både ponny och häst.

Pris: junior 321:- senior 396:- Tre grupper, max 9st i varje grupp. Ansvarig: Elisabet Zillén.

Nyårsafton 31/12

Maskeradhoppning. Se separat proposition.

Nyårsdagen 1/1

Ledig dag.

Trettondagen 6/1

13.15-14.00 Igenridning för dig som rider i ponnygrupp 2-3

Max 11.Ansvarig: Rebecka Haendler.

14.30–15.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 4-5.

Max 11.Ansvarig: Rebecka Hendler.

15.30–16.30 Igenridning för dig som rider timmesgrupp 1-3.

Max 11. Ansvarig: Rebecka Haendler.

Välkommen med din anmälan from måndagen den 6:e november.

Privatekipage har rabatterat pris på våra kurser.

E-post: Adressen Gömd