Som det såg ut förr, idag får man inget kort i handen.

”Grönt kort-kurs” / slutprov för vuxna

30 SEP 2014 17:13
Under ”Teoriveckan” vecka 42 har Upplands-Bro Ryttarförening en kortare ”Grönt kort-kurs” / slutprov för vuxna. Grönt kort är något du måste ha för att tävla from Lokal tävling eller är förälder till barn som tävlar.
  • Skapad: 30 SEP 2014 17:13

Grönt kort är något du måste ha för att tävla from Lokal tävling ( och gärna får ha om du tävlar klubbtävling, Stockholmscupen eller är förälder till barn som tävlar )

När du har anmält dig får du kvittera ut en bok / studiematerial som du ska ha läst innan kurstillfället. Du bör när du fått boken ”logga in” på Svenska Ridsportförbundets hemsida / Grönt kort  och tex se filmer, skriva träningsprov.

Ni ska under dagen avlägga praktiskt prov i ”att visa häst vid hand” och visitering. För att gå kursen ska du ha förkunskaper motsvarande Sv. Ridsportförbundets ”Märke 3”.

• Lördag 18/10
  • Kl. 11-12.00  Lastning av häst, ni får vara med om ni vill. Kl. 12.15-13.30 ”Häst vid hand”, träna och avlägg prov för det.
  • Samling i teorisalen kl. 14.00 – 16.00, teori, och teoretiskt prov.
  • Kostnad: 200:-  för lektionsryttare (=självkostnadspris, bok och registreringsavgift ), 300:- medlem i Ubrf och  400:- för ej medlem i Ubrf.
  • Kursledare: Elisabet Zillén
  • Anmäl på Ridskolans kontor tel. 08-582 466 35 eller mail This is a mailto link.
  • Anmäl senast onsdag 8/10 så att vi kan beställa böcker.

Välkommen med din anmälan eller med frågor!