Som det såg ut förr, idag får man inget kort i handen.

Grönt kort-kurs!!

30 SEP 2015 10:03
Under ”Teoriveckan” vecka 42 har Upplands-Bro Ryttarförening en kortare ”Grönt kort-kurs” / slutprov för vuxna.
  • Skapad: 30 SEP 2015 10:03

Grönt kort är något du måste ha för att tävla from Lokal tävling ( och gärna får ha om du tävlar klubbtävling, Stockholmscupen eller är förälder till barn som tävlar )

När du har anmält dig får du kvittera ut en bok / studiematerial som du ska ha läst innan kurstillfället. Du bör när du fått boken ”logga in” på Svenska Ridsportförbundets hemsida / Grönt kort  och tex se filmer, skriva träningsprov.

Ni kan ev avlägga  praktiskt prov i ”att visa häst vid hand” vid annat tillfälle tex före eller efter din ridlektion, annars gör vi det den här kvällen.   För att gå kursen ska du ha förkunskaper motsvarande Sv. Ridsportförbundets ”Märke 3”.

Fråga gärna om det är något du undrar över.

• Torsdag 15/10
  • Kl.18-18.30 Lite ”drop in”, ev praktiskt prov/”häst vid hand”
  • Samling i Teorisalen 18.30-ca 20.00 ( 20.30 )  teori  och teoretiskt prov.
  • Kostnad: 200:-  för lektionsryttare (=självkostnadspris, bok och registreringsavgift ), 300:- medlem i Ubrf och  400:- för ej medlem i Ubrf. Kursen faktureras i efterhand.
  • Kursledare: Elisabet Zillén
  • Anmäl på Ridskolans kontor tel. 08-582 466 35 eller mail This is a mailto link.
  • Anmäl helst före 8/10 så att ni hinner få era böcker.

Välkommen med din anmälan eller med frågor!