Extra igenridning 19/6

28 MAJ 2016 17:58
Söndag 19/6 ordnar vi extra igenridning. Instruktör: Elisabet von Rüdiger.
  • Uppdaterad: 28 MAJ 2016 18:16

Som vanligt är det hårt tryck på igenridningarna på slutet av terminen. För att möta efterfrågan sätter vi in ett extra tillfälle att rida igen. Man är aldrig garanterad att kunna rida igen sina gånger men med lite framförhållning och planering brukar det gå fint. I början av terminerna finns det gott om lediga tider på igenridningarna.

Kom ihåg:

Om du inte kan rida din lektion måste du avbeställa lektionen senast klockan 12.00 samma dag, (lördag senast klockan 08.00 på telefonsvararen). Ringer du för sent eller uteblir från lektion kan du INTE rida igen den. Om du ska resa bort kan du rida igen i förväg. Du kan också låta en likvärdig ersättare rida för dig. Avbeställd lektion från sista ridveckan på terminen kan ridas igen första månaden på nästa termin.

För att underlätta planeringen och fördela arbetet bättre för hästarna kommer igenridning endast att ske på extra insatta lektionstider på söndagar. Vi kommer ha stående tider med Tina som instruktör.

Det finns även möjlighet att rida igen på ströplatser måndagar 7.00-8.00 (minst nivå 3), onsdagar 11.30-12.30 (minst nivå 3), fredagar 9.00-10.00 (minst nivå 4). Ring gärna och boka på telefontid.

Söndag 19 juni

Du måste kunna göra irdning din häst själv i stallet och barn måste ha förälder med som kan vara behjälplig. Var här i god tid.

13.00-14.00 För dig som rider timmesgrupp från 1-5.

14.30-15.15 Ponny grupp 1-2

15.15-16.00 Ponny minior-minior+

Du kan anmäla dig från och med tisdag 7 juni.