Årsmötet-Inkommen motion

05 FEB 2014 10:59
Motion till UBRFs Årsmöte onsdag den 19 februari 2014

Jag förslår att årsmötet beslutar om att starta en privatryttarsektion tillhörande/ underordnad UBRF.
  • Uppdaterad: 19 FEB 2014 09:46

Syftet med en privatryttarsektion bör vara:

• Tillvarata UBRF medlemmar som äger/ rider på privathästs intressen i en ryttarförening med aktiviteter, kurser m.m

• Samverkan med kärnverksamheten. Exempel på det finns redan nu då privatryttare rider med på lektioner, dressyrträningar med Eva-Karin Oscarsson och hoppträning med Katarina Bonde – aktiviteter som riktar sig både till privatryttare och ridskolansryttare

• Att säkerställa att de ryttare som väljer att ta steget att skaffa sig en egen häst inte byter klubb

• Ökat engagemang i tävlingsgruppen ( fler funktionärer etc. )

• En egen sektion med egen styrelse borde stärka klubbkänslan hos privatryttare som är utspridda i olika stall i kommunen

• Förra året löste 32 medlemmar som inte rider på ridskolan licens att tävla för UBRF

OBS! Privatryttarsektionen bör fungera på liknande sätt som USEKPrivatryttarsektionen ska inte konkurrera med UBRF kärnverksamhet utan bidra till UBRFs vision, mål och ekonomi.
Charlotte Frisch

Skribent: Lina Berglund