Lucia 2021

14 DEC 2021 18:34
Söndagen den 12 december firade vi Lucia.
  • Skapad: 14 DEC 2021 18:34

Ungdomssektionen med flera red en fartfylld Luciakadrilj och en julig käpphästuppvisning gick av stapeln.Flera utmärkelser för extra goda insatser 2021 delades ut, läs motiveringarna nedan. Det hela toppades med att många medlemmar kom och firade samt även fikade hos Café Krubban som höll öppet hela dagen.

Motiveringar 2021 års utmärkelser

Årets medlemmar:
Magnus Dufva & Marie Thundahl:
Med ett härligt engagemang i allt från städdagar, hagstolpning, bakning, caféuppstart, försäljning av typ allt i gamla stallet, även rensning där, lagning av kärror, uppstart av fixargruppen, vikarie på ledlektioner, fixa nya möbler till personalens lunchrum med mera😊
Pris: Varsitt presentkort på Biltema 500 kr.

Ridlärarnas morot 2021:
Wilco:
 En snäll stor häst som tar hand om ni sina ryttare, väldigt trygg individ även om man som ryttare är lite rädd!

Trixie:  En väldigt snäll ponny som lär otaliga barn att trava och galoppera själva år efter år!

Hedersomnämnande: Marabou som på kort tid anpassat sig och kan gå med alla barn <3
Pris: Varsin påse morötter.

Årets Ledare ledlektioner:
Sofie Dahl
:
Pålitlig, snäll, engagerad pedagogisk omtänksam, både i stallet och i ridhuset hon ställer alltid upp när hon behövs. En trygg sann o klok förebild!

Enya Manuba Nilsson:
Snäll, engagerad, pedagogisk när hon leder barnen. Hon hittar alltid rätt ton för att få barnen att känna sig trygga och tycka om ridningen. Ödmjuk och ger alltid det lilla extra, en naturlig ledare!
Pris: Varsin privatlektion.

Årets Ungdomsledare:
Malin Arknell
ordförande i U-sek.
I en tid speglad av pandemins osäkerhet har Malin tillsammans med övriga ungdomssektionen ordnat aktiviteter i den mån man kunnat, på senare tid har pepparkaksbak, övernattning, ungdomskväll, skötarkurser avlöst varandra. Malin representerar jämlikhet, rättvisa och transparens och är en sann ledare.
Pris: Ett presentkort på Biltema 500kr.

E-post: Adressen Gömd