INFLUENSATIDER

12 MAR 2020 10:09
Ni som varit utomlands i områden eller miljöer med känd smitta av covid-19, mer känt som Corona virus, vill vi ska iaktta försiktighet och vara säkra på att ni inte bär med er smittan in i våra lokaler. Ridskolans verksamhet fortgår som vanligt .
  • Skapad: 12 MAR 2020 10:09

Följ de allmänna förebyggande råden som gäller för att hindra smittspridning.

Från Folkhälsomyndigheten:

En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.

Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.

Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.

Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete eller där du är nära andra.