presentation

Magnus Dufva, Ledamot

imagescgi.png

Jag hade ingen tidigare erfarenhet av hästar förrän min dotter började rida 2014. Sen dess har jag hängt i stallet nästan varje fredag när hon har ridit. Så nu kan jag ju i alla fall lite om hästar och stall. Jag har även provat att rida, men det var inte riktigt min grej. Men jag hoppas kunna bidra med annat till föreningen. Därför har jag dragit igång Fixargruppen som ska försöka hitta och genomföra olika projekt i och runt Ryttarföreningens byggnader och hagar.

Jag är även med i flera andra styrelser eftersom jag tycker att det är viktigt att bidra, samt att det är intressant att få en inblick i olika verksamheter.På dagtid kör jag lastbil och på fritiden håller jag gärna på med mina gamla bilar, fixar med hus och trädgård eller går på loppisar. Jag tycker även om att hålla konditionen och hälsan uppe, med hjälp av träning av olika slag. Jag bor med min fru och två barn i gamla Bro.

Anette Räntilä, Kassör

Jag har ridit på ridskolan sedan 1990-talet. Den trivsamma stämningen som jag har upplevt är en stor anledning till att jag fortsatt så länge. Nu rider jag två gånger i veckan, måndag- och fredagkvällar. Jag kom med i styrelsen 2019.

Jag bor i Kungsängen och jobbar som ekonom på ett medicintekniskt företag. Föreningsliv är något som ligger mig varmt om hjärtat och jag har varit kassör i idrottsföreningar i många år.

I rollen som kassör vill jag jobba för att föreningens ekonomi ska vara i bra balans, att medlemmarnas pengar ska användas på ett klokt och vettigt sätt, och jag hoppas att mina erfarenheter från både företag och föreningar kan bidra till detta. Ekonomifrågorna hanteras tillsammans med ridskolans personal som sköter det mesta av det praktiska ekonomiarbetet.

Mia Thundal, Ledamot

Jag började rida som 6 åring på Törnby gård som var ett ponnystall ute på Mälaröarna där jag är född och uppvuxen. Jag har sedan dess fortsatt och har hästar som mitt stora intresse.

I mitt yrkesliv driver jag en egen privat verksamhet inom barnomsorgen. Jag är gift och har två vuxna barn. Jag har varit aktiv ryttare och medlem på olika Ridskolor men också arbetat med tävlingshästar och haft foderhäst som ung. Har tävlat och tränat i både hoppning och dressyr. Började som tonåring att jobba extra i stallet på ridskola för att ha råd att kunna rida så mycket som möjligt. Har även som vuxen jobbat till och från på ridskolor som vikarie. Har också haft olika föreningsuppdrag i Ryttarföreningar.

Mitt mål i arbetet att sitta i styrelsen är att få fler att vilja hjälpa till med ideella krafter så att vi får en förening där man känner gemenskap, glädje och tillhörighet. Tillsammans kan vi göra ett bra jobb, skapa fler aktiviteter, hitta nya lösningar och ha roligt samtidigt. Ni hittar mig oftast på ridskolan hos Humla som jag är medryttare på.

Lars Tillhammar, Ordförande

Började rida lektion på ridskolan 1986 och hängt kring klubben sen dess. Började med en lektion i veckan för att sedan gå upp till två gånger i veckan vilket blev ett lyft. Tiden gick och jag blev medryttare på en häst utanför Bålsta. Då blev det ännu fler dagar ridning - för inte ville jag sluta i min grupp på Onsdagar och det trevliga fikat vi hade efter lektionen varje vecka :-) Med hästen Diamant blev det lite hopptävlingar men ingen av oss var någon riktig stjärna men roligt hade vi.

Ridning i all ära men jag halkade över i sportkörning, först med Agnetas häst Lowisa och sedan med Elisabets och min häst Toppen. En härlig fartfylld del av ridsporten. Elisabet och jag har två döttrar, Klara som satsar på dressyr med hästen Donna och Fanny som tävlar hoppning med ponnyn Totte.

Föreningsaktiv har jag varit hela livet och vill dela med mej av den glädje gemenskap ger. Framöver vill jag hitta nya former där du som medlem kan bli mer delaktig på ett sätt passar just dej, Ridsport är en ovanlig sport där gamla och unga, tjejer och killar möts i föreningen, på träning och tävling runt det gemensamma intresset hästen, både djur och kamrat.