Policy ideellt arbete

Syftet med policyn är att förtydliga att du som medlem i en ideell förening också är ägare i föreningen. Ideellt arbete är en grundförutsättning för att föreningen ska kunna hålla nere kostnaderna så att verksamheten kan vara tillgänglig för många.

I UBRF ser vi ideella insatser som utvecklande och berikande fritidsaktiviteter för dig som medlem och ett sätt att skapa sociala relationer och gemenskap i föreningen.

Som ideell kan du bidra med:
- Medlem i styrelsen
- Medlem i valberedningen
- Medlem i en sektion
- Funktionär på tävling
- Lagledare för ett lag i Stockholms- eller ponnycupen
- Mocka och pyssla med hästarna
- Laga hästarnas utrustning
- Bidra med kunskap och tid vid byggnationer eller renoveringar
- Måla hindermaterial
- Klippa gräsmattor och rensa ogräs
- Mocka hagar
- Anordna avsuttna aktiviteter såsom loppis, fysisk aktivitet (ryttarträning), käpphästtävling,       etc.
- Harva ridhuset
- Bistå vid veterinärbesök
- Igångsättning av hästar

Ideellt arbete kompenseras inte med pengar, men uppskattning ges istället genom olika aktiviteter som erbjuds de som arbetar ideellt för Upplands-Bro Ryttarförening.

Exempel på aktiviteter:
- Studiebesök
- Kompetensutveckling i form av föredrag eller kurser som anordnas internt på ridskolan
- Extraridning för instruktör vid X antal tillfällen per år
- Lån av häst på tävlingar anordnade av föreningen (en hästhyra utgår normalt då man deltar på tävlingar utöver anmälningsavgiften).

Om kompensation i form av lön ska ges ska de insatser i föreningen vara sådana uppgifter som annars skulle behöva utföras av personal, till exempel utfodring och annan nödvändig skötsel av hästarna och anläggningen. Medlemmar som arbetar under längre arbetspass som ersättare för ordinarie personal ersätts med timlön.

Fastställd av styrelsen för Upplands-Bro Ryttarförening 2019-10-30

Adress

Upplands-Bro Ryttarförening Husbyvägen 1 A 19791 Bro

Kontakt

Tel: 08 582 466 35 Måndag och Torsdag 11.30–12.30 E-post: ridskolan@ubrf.se Lektionsavbokningar https://www.minridskola.se/

Drivs med KlubbenOnline

Våra sponsorer och partners - Tack för ert engagemang!

Huvudsponsor

Partner och klubbshop