Terminsinformation/igenridning

Vårterminen 2018

Vårterminen startar tisdagen den 2:a januari.

Ridning som vanligt på sportlovet, hela v9 samt delar av påsklovet v14.

De här helgdagarna är det INTE vanlig ridning; Trettondagen 6/1, Långfredag 30/3, Påskafton 31/3, Annandag påsk 2/4, Första maj 1/5, Kristi himmelfärdsdag 10/5 samt Nationaldagen 6/6.

Vårterminens sista dag är tisdagen den 19:e juni.

Ridgruppsbyte
Meddela önskemål om byte av grupp eller tid till din ridlärare.

Sjukdom/Avbokning 08- 582 465 56 OBS! Maila inte avbokningar!

Om du inte kan rida din lektion måste du avbeställa lektionen senast klockan 12.00 samma dag, (lördag senast klockan 08.00 på telefonsvararen). Ringer du för sent eller uteblir från lektion kan du INTE rida igen den. Om du ska resa bort kan du rida igen i förväg. Du kan också låta en likvärdig ersättare rida för dig. Avbeställd lektion från sista ridveckan på terminen kan ridas igen första månaden på nästa termin. Du är inte garanterad att kunna rida igen avbeställda lektioner men är du ute i god tid brukar det ordna sig,

För att underlätta planeringen och fördela arbetet bättre för hästarna kommer igenridning endast att ske på extra insatta lektionstider på söndagar. Vi kommer ha stående tider med Tina som instruktör.

Det finns även möjlighet att rida igen på ströplatser måndagar 7.00-8.00 (minst nivå 3), onsdagar 11.30-12.30 (minst nivå 3), fredagar 9.00-10.00 (minst nivå 4). Ring gärna och boka på telefontid.

* Ponny Knattegrupper – rider igen på ledlektioner söndagar.

* Ponny från grupp Minior - grupp 2 - fasta tider varannan söndag. Förälder följer med och vid behov hjälper till.

* Ponny grupp 3 och 4 - fasta tider varannan söndag.

* Vuxna nybörjare – efter överenskommelse med resp. instruktör.

* Häst från grupp 1 – fasta tider varannan söndag.

Uppsägning
Du har en (1) månads uppsägning. Säger du tex upp din ridning den 19/1 så räknas en månad till och med den 18/2. Från och med den 19/2 har du alltså ingen mer ridning. Säg därför till i god tid kontoret.

Medlemsavgift (per kalenderår)
Junior 200 kr