Stallregler

STALLREGLER

• Vi har de här reglerna för att alla (människor och djur) ska trivas och må bra, samt att vår ridskola ska vara en säker plats att vara på. Är du osäker på någonting eller har funderingar/frågor, prata med personalen.
  • Tänk på att du rör dig i hästarnas hem, rör dig lugnt och prata inte för högt.
  • Låt hästarna stå ifred när de äter kraftfoder.
  • Hästarna får ställas upp på skötselplatser efter samråd med ridlärare (sopa efter dig). Du leder alltid häst med grimskaft. Sätt fast i box eller var noga med att ha boxen stängd.
  • Lämna aldrig en påklädd häst och sätt ALDRIG fast en häst i bettet.
  • Mata aldrig hästar med godis eftersom hästarna blir bitiga och du sjunker i rang. Undantag för gräs som du lägger på golvet, handmata inte. Vänskap kan man inte muta sig till, den utvecklas av mycket bra tid tillsammans.
  • Var sak har sin plats-hjälp oss att hålla ordningen i stallet.
  • Barnvagnar/bilbarnstolar får inte tas med in i stallet men gärna barn. Hund ska vara kopplad och snäll, den får inte följa med in i ridhus eller nära utebanan.
  • Man får inte sitta i stallgången eller inne hos hästarna.
  • Om du ser att någon gör något direkt farligt eller är elak mot människa/ häst säger du ifrån. För övrigt så undviker du att kommentera negativt. Här ska det vara roligt att vara och en plats för ALLA. Lägg inte ut andra personer på sociala medier.
  • Kom i tid till din ridning, visitera hästen (kolla mungipor och eventuella skav), rykta, kratsa hovar och sköt av den efter. Putsa gärna utrustningen.
  • Ha ändamålsenlig klädsel (som tex rejäla skor).
  • Njut av din stund.

Adress

Upplands-Bro Ryttarförening Husbyvägen 1 A 19791 Bro

Kontakt

Tel: 08 582 466 35 Måndag och Torsdag 11.30–12.30 E-post: ridskolan@ubrf.se Lektionsavbokningar https://www.minridskola.se/

Drivs med KlubbenOnline

Logga in

Våra sponsorer och partners - Tack för ert engagemang!

Huvudsponsor

Partner och klubbshop