Vad behöver du för att rida lektion?

Det är viktigt att du har bra skor eller stövlar med klack (behöver inte vara riktiga ridskor eller ridstövlar). Mjuka byxor är skönare än jeans. Lång-/kortärmad tröja, EJ linne.

När man börjar rida finns det hjälm och begränsat antal med säkerhetsvästar att låna. Egen hjälm är bra att satsa på när man vet att man vill fortsätta att rida. Säkerhetsvästar används av fler och fler, men det är ännu inte ett krav. Juniorer tom 18 år rekommenderar vi att använda säkerhetsväst vid hoppning. Krav på tävling.

För att kunna fördela rätt ryttare till rätt häst är det viktigt för att vi vet ryttaren vikt och längd. Vi kan förnärvarande bara ta emot ryttare med en vikt upp till 90 kg.

Du kan kontroller obetalda fakturor och anmäla till kurser online.

Uppdaterad: 07 MAJ 2015 12:45