Terminsinformation

Terminsinformation våren 2020

Vårterminen startar torsdagen den 2:a januari.

Ridning som vanligt under sportlovet och delar av påsklovet (förutom helgdagarna).

Ingen vanlig lektionsridning: Trettondagen måndag 6/1, Långfredag 10/4, Påskafton 11/4, Påskdagen 12/4, Annandag Påsk 13/4, Första maj fredag 1/5, Kristi himmelfärds dag torsdag 21/5 samt Nationaldagen lördag 6/6.

Vårterminens sista dag är tisdagen den 16 juni.

Från och med januari 2020 kommer ridskolan inte längre erbjuda igenridning för avbokade ridlektioner. Styrelsen har fattat beslut om att använda söndagens igenridningslektioner till verksamhet som genererar intäkter då ridskolan har ett behov av att stärka ekonomin.

Du kommer precis som tidigare att kunna byta och sälja dina lektioner till andra via Facebook-gruppen "Sälj/byt dina ridlektioner på UBRF" eller via egen kontakt med ridkompis. https://www.facebook.com/groups/1947519768678953/about/

Vad som är viktigt att tänka på är att du som säljer/ byter bort din lektion måste meddela ridskolan att du gjort det och vem som kommer i stället för dig. Det gör du senast kl. 12.00 på vardagar eller kl. 08.00 på helger på ridskolans avbokningstelefon 08 - 582 465 56 eller via mejl This is a mailto link. Det går också bra att ringa på telefon 08- 582 466 35 mellan kl. 12.30-13.30.

För att bytet av ryttare i grupperna ska fungera på bästa sätt måste:

- Ersättaren ska rida på minst samma nivå som du gör.
- Ridskolan behöver information om bytet senast kl 12 på vardagar och kl 8 på helger, gärna tidigare.
- Meddelande om ryttarbyte görs till ridskolan INTE via FB eller ridlärarnas privata telefoner och mejl.
- Ryttarna sköter den eventuella ekonomiska transaktionen.
- Om bytet har skett på felaktigt sätt har ridskolan rätt att ändra bytet till en avbokning.

Om du skadar dig på ridskolan så har du rätt att få tillbaka pengarna eller spara dina lektioner tills dess att du kan rida igen. Om du skadar dig någon annanstans så gäller vanlig uppsägningsregel.

Uppsägning
Du har en (1) månads uppsägning. Du säger upp din plats via mejl till This is a mailto link. Säger du tex upp din ridning den 19/1 så räknas en månad till och med den 18/2. Från och med den 19/2 har du alltså ingen mer ridning.

Ridgruppsbyte

Meddela önskemål om byte av grupp eller tid till din ridlärare.

Medlemsavgift (per kalenderår)

Junior 200 kr