Protokoll Privatsektionsmötet 4 Maj

2015-05-30 13:39
4 Maj var det årets första möte för Privatsektionen med val av styrelse och en presentation av en utbildningsserie.
  • Uppdaterad: 2015-08-05 23:25

• Lena Erdhage hälsade välkommen till mötet.
  • Lars Tillhammar valdes till mötets sekreterare
  • Till ordförande i Privatsektionen valdes Lena Erdhagen
  • Till styrelse i Privatsektionen valdes Carolin Talback, Annika Ahnfelt och Lars Tillhammar
  • Utbildning:
    Lotta Wanning som skulle hålla ett kortare introduktions föredrag om mental träning men fått förhinder. Lotta är ridlärare, C-tränare dressyr och läst idrottspsykologi. Hon håller kurser och träningar inom ramen för idrottspsykologi. Har haft flera uppdrag för Ridsporten och Idrottsutbildarna. Är också anlitat som tränare för lag bl.a. inom Basketen och Handbollen.

Charlotte Frisch presenterade att tillsammans med Lotta har vi tänkt genomföra en kurs i 3 steg.
    1) Självkänsla och Självförtroende, hur vi påverkar som ryttare
    2) Motivation och Mål
    3) Olika mentala modeller

Som fortsättning är det sen tänkt att fortsätta med en träff runt Kost och Motion - hur vi kan påverka vår prestation samt ett tillfällen om Träning för ryttare

Vi åter kommer med en tidsplan.
  • Klubbkläder: Är på gång.
  • Lena avslutade mötet och tackade för intresset.