Vill du arbeta hos oss?

2018-01-09 15:15
Upplands-Bro Ryttarförening söker en ridlärare på 75%.
  • Uppdaterad: 2018-01-09 15:20

Upplands-Bro ryttarförening är en ideellt driven ridskola med 9 anställda. Hos oss är alla välkomna oavsett kön, ålder, ursprung eller läggning. Vår ridskola ska vara en plats där man kan känna sig trygg, umgås, lära och växa tillsammans i ett gemensamt hästintresse. Föreningen har drygt 520 medlemmar och bedriver ridskola, tävlingsverksamhet och ridning för funktionsnedsatta. Ungefär 420 elever rider regelbundet lektion hos oss på både hästar och ponnyer. Förutom vanliga ridlektioner har vi även kurser och privatlektioner. Anläggningen har ett isolerat ridhus 20x60m med ny LED-belysning, två utebanor (30x70 + 20x25m) samt fina ridvägar i närområdet. Ridskolan ligger belägen mellan Bro och Kungsängen i Upplands-Bro kommun. Sommaren 2017 invigdes vårt nya, moderna stall med plats för 48 hästar. Vi har en strävan att hela tiden utveckla oss vidare; bli bättre både för hästar, medlemmar samt som arbetsplats. 2017 blev vi Årets hästarbetsplats.

Nu söker vi en ridlärare som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. Du skall ha en gedigen hästkunskap och på ett professionellt, engagerat och pedagogiskt sätt kunna instruera våra elever. Du skall vara en förebild i både ridning och hantering av hästarna. Vi ser gärna att du är en aktiv ryttare, gärna hoppryttare. Möjlighet till uppstallning av egen häst finns.

Vi vill gärna att du delar vår värdegrund med oss: utveckling, gemenskap och trygghet. Vi är en rökfri anläggning och ser gärna att du är det också.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Du undervisar allt ifrån små barn som sitter upp för första gången till ryttare med mångårig erfarenhet. Som ridlärare hos oss ansvarar du för att planera och genomföra lektioner.  Du, tillsammans med ridskolechef och kollegor, ansvarar även för planering och genomförande av olika klubbaktiviteter och/eller tävlingar under terminen. Stalltjänst och anläggningsskötsel, utbildning av lektionshästarna och viss administration ingår också i tjänsten.

Personliga kompetenser Som person ska du ha lätt för att arbeta med andra människor. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och föreningen och handlar i enlighet med fattade beslut, affärsplan, mål, policys och riktlinjer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• Utbildad minst Level I.

• Körkort B

Meriter

• Erfarenhet av att leda och utveckla grupper och/eller individer

• Tidigare arbete på ridskola

• Erfarenhet av egen verksamhet

• Datorvana, gärna med kunskaper i affärsprogrammet Xenophon.

• Erfarenhet av Officepaketet

• Kunskap och vana av att köra traktor.

Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänstens omfattning: 75% Arbetstider: Dagtid, kvällstid och helgtjänstgöring enligt uppgjort schema. Lön efter avtal. Tillträde: Snarast

Vill du veta mer Vid frågor samt ansökan kontakta ridskolechef Agneta Dahlöf på mail This is a mailto link eller telefon 072-577 22 29.

Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 31 januari 2018.

Upplands-Bro Ryttarförening, Husbyvägen 1A, 197 91 BRO