Vi är ett nu ett Schysst stall

28 MAR 2019 18:33
Vi har nu gått igenom Prevents webbutbildning för att bli en trygg plats och öka medvetenheten om sexuella trakasserier. Vi vill även motverka en hård jargong och öka trivseln.
  • Skapad: 28 MAR 2019 18:33

Sexuella trakasserier och kränkande jargong får aldrig bli vardag. Därför finns Schysst stall.

Att vara ett Schysst stall innebär att aktivt arbeta för att skapa en trygg arbetsplats och öka medvetenheten om sexuella trakasserier.

Vad är Schysst stall?

Bakom Schysst stall står hästnäringens organisationer samt Almega, Gröna arbetsgivare och Kommunal. Materialet är framtaget av arbetsmiljöorganisationen Prevent. Schysst stall vill utbilda och informera om vad sexuella trakasserier är, hur arbetsgivare kan jobba förebyggande för att undvika att trakasserier förekommer och lära arbetstagare och elever vad de kan göra om de blir utsatta.