Vi ändrar en aning gällande igenridningarna 2019

20 DEC 2018 17:57
Vi ändrar lite gällande igenridningarna för 2019. För att underlätta för er elever att byta ridlektioner med varandra har vi startat Facebookgruppen ”Sälj/byt dina ridlektioner på UBRF”. Gruppen är sluten men vi släpper in er vartefter ni ansöker
  • Skapad: 20 DEC 2018 17:57

Vi minskar lite på antalet tillfällen för igenridningarna gällande  timmesgrupp, det blir en grupp mellan 12-13 ojämna söndagar där vi varvar nivån. Den ena gången är det för grupp 1-3, den andra gången för grupp 4-5. Som vanligt kan du även rida igen på daglektionerna; måndag 7.00, onsdag 11.30 samt fredag 9.00. Vi kommer även att försöka ha några extra tillfällen på lite röda dagar och liknande.

Det är väldigt kostsamt för ridskolan att ha minst ca 20 igenridningsdagar om året på attraktiv tid  = värdet av minst två riktigt bra stora hästar.  Vi vill därför försöka balansera det, man ska fortfarande kunna rida igen. Om ni byter lite mer med varandra så kan vi ha fler aktiviteter som även ger intäkter.

För övrigt så gäller det som vanligt att avbeställa före 12.00 vardagar och 8.00 på lördagar. OBS! Du ringer på telsvar 0858246556 eller avbeställer via kundinloggningen. Du kan rida igen i förväg, sista gången per termin kan du rida igen i första månaden nästa termin.

Fråga din ridlärare om något är oklart.