Teorin hösten 2018

22 JAN 2019 13:05
Sammanställning från våra samtal med er ryttare under teorin hösten 2018.
  • Skapad: 22 JAN 2019 13:05

Det var roligt och lärorikt att få möjlighet att diskutera ridningen och ridskolan med er elever. Upplägget var runt samma frågor för alla timmesgrupper. Vi vill vara noga med att du alltid kan vända dig till oss om du har frågor eller önskemål. Vi önskar vara lyhörda, även för er som kanske inte alltid hörs högst. Det finns alltid önskemål, det gäller att hitta en balans mellan ryttarnas ambitioner, hästarnas välfärd samt en ekonomi i balans. Ibland är det väl förenligt och ibland får vi ta parti för de som inte kan prata för sig. Vi lovar att ta till oss av det ni önskar och som är möjligt att genomföra. Vissa saker kanske vi behöver fundera lite på. Kan ju även vara väldigt olika beroende på gruppen. En del vill till exempel rida ute mer och galoppera i skogen medan andra helst stannar inomhus. Vill man ha en individuell utvecklingsplan rekommenderar vi att du rider privatlektioner. Ridutbildningen har ju militära anor men har ju utvecklas under åren mot ett mer individuellt och coachande förhållningssätt.

Överlag så är de flesta nöjda med verksamheten, stallet och djurhållningen. Ni tycker att vi har en bra stämning, där man oftast hejar på och uppmuntrar varandra. Däremot tycker många att en del gruppmedlemmarna behöver repetera ridbanans regler.

Ni rider för att det är bra motion, är roligt och för att ni tycker om att umgås med hästarna. Ni tycker att hästarna har bra kvalité och verkar trivas i verksamheten.

Många tycker ridskolan är en trygg plats för både ungdomar och vuxna där många är hjälpsamma. Ni tycker vi ridlärare är trevliga och kunniga. Det är en fördel att vi är flera som har lektioner, finns oftast en lärare som man passar/trivs med. När nu anläggningen börjar sätta sig så ska vi satsa på att vidareutveckla verksamheten.

Gällande teoriutbildningen varvar ni gärna mellan Inspirationsvecka och att ha teori med gruppen.

Avslutningsvis så uppmuntrar vi er ryttare/medlemmar att fortsätta kommunicera med oss personal.