Kurs för nybörjarbarn.

09 MAJ 2019 14:49
Nybörjarkurs för barn måndagar 16.00!
  • Uppdaterad: 09 MAJ 2019 14:49

Vi provar att köra en kortare ”kurs” fram till sommaruppehållet. Förälder är med och hjälper till både i stallet och leder så lite hästvan förälder är bra men inget krav.

Barn födda 2011 och äldre är välkomna att vara med. Det är ok att vara med oavsett om eller hur länge man eventuellt har stått i vår kölista. Vi ser det som en möjlighet att prova på att rida i fast grupp 5 ggr. OM vi fortsätter att ha en fast grupp den här tiden till HT-19 har ni som är med nu förtur till plats.

Ingår lite teori / praktik i stallet och enkla grunder i ridning.

Kursen är Måndagar samling 15.40, ridning 16.00-16.30. Start 20/5, därefter 27/5, 3/6, 10/6 och 17/6.

Ridlärare: Camilla Hinas

Kostnad:  905:- ( 5 x 141:- samt medlemsavgift i Ubrf 200:- )

Anmälan: Anmälan helst på telefon 08-582 466 35 ( 12.30-13.30 ). Det går även bra att anmäla här på ridskolan söndag 12/5 vid ledlektionstiderna eller möjligtvis mejl till This is a mailto link.