Käpphästtävling 19/10

12 OKT 2019 16:59
Proposition för Ubrf´s Käpphästtävling Lördag 19/10 Kl. 11.00-13.30
  • Skapad: 12 OKT 2019 16:59

Välkomna att vara med på rolig Käpphästtävling som vi anordnar under ”Teori-/inspirationsveckan” v. 42.

Alla barngrupper får mer info och ”träning” på sin teori som de har på vanlig ridtid under veckan. Lördagsgrupper em har fått info.

Tävlingsplatsen är i ridhuset.

Vi kommer att ha en veterinärbesiktning där vi kollar att käpphästen mår bra.

Framridning och framhoppning på en bana där precis ALLA är välkomna att prova tex småsyskon, kompisar, föräldrar!!

En dressyrbana där man visar fin trav/galopp eller fina krumelurer, man behöver ej kunna något bestämt program.

En hoppbana där man hoppar som en ”riktig” bana, hinder i en viss ordning, finns banskiss och man får gå och lära sig banan.

Ta med egen käpphäst eller låna en här hos oss.

Det går bra att komma när som helst under tiden 11.00 – 13.30. Vi försöker samla ihop ridgrupperna lite men utöver det är det fritt fram att vara med på allt. Ingen anmälan behövs, man går till ”hoppbanan” tex och säger att man vill hoppa.

Kostar inget – bara att komma!

Alla som är med får ett fint diplom.

Vi hoppas på en rolig dag!

Elisabet och Agneta