Höstens inspirationsvecka

03 OKT 2019 14:19
Under vecka 42 har vi den här terminens inspirationsvecka. Barn- och ungdomsgrupper som rider 30 eller 45 minuter har teori med sin ridlärare. Ungdoms- och vuxengrupper som rider en timme kan anmäla sig till alla aktiviteterna.
  • Uppdaterad: 03 OKT 2019 14:19

Du anmäler dig som vanligt i blocket som finns i entrén i nya stallet.

Måndag 14/10

19.00 – 20.30 Hästkavalkad. Känner du igen alla våra hästar/ponnyer? Vi visar upp allihop med hjälp av våra duktiga ryttare och berättar lite om deras förtjänster och ”egenheter”.

Speaker: Anna Birath

Ansvarig: Tina O.

Tisdag 15/10

18.00 – 19.30 Hoppteori. Vi samlas i ridhuset och får en teorilektion i hoppning. Hindertyper etc.

Ansvarig: Elisabet Z.

Onsdag 16/10

20.30 – 21.30 Programträning. Vi får se två av våra rutinerade elever rida Lätt C:2 och Lätt B:1. (Programmen som ponny- och Stockholms Cupen rids i). Marie berättar vad man ska tänka på.

Ansvarig: Marie G-L.

Torsdag 17/10

19.00 – 20.00 Grönt kort, förberedande inför grönt kort, om du snart vill börja tävla. Information inför kommande kurs VT-20.

Från 13 år. Ansvarig: Elisabet Z.

18.00 – 19.00 Ryttaryoga! Vet du hur stel du är egentligen? Hästen känner allt! Var med på prova på yoga och lär dig. Sara Friberg kommer och håller träning. Ta gärna med egen yogamatta.

Ansvarig: Marie G-L.

Fredag 18/10

18.30 – 20.00 Hästskötsel. Hur sköter jag om min häst? Varje dag kräver hästen skötsel och omvårdnad. Agneta visar och berättar hur man gör och vad hästen behöver.

Ansvarig: Agneta D.

Lördag 19/10

Förmiddag Käpphäst tävling. Se separat information.

Ansvarig: Agneta D/Elisabet Z.

14.45 – 16.15 Klippa hästar. Vill du lära dig hur man klipper hästarnas tjocka vinterpäls? Bästa tillfället!

Ansvarig: Agneta D.

Hoppas alla hittar något intressant under inspirationsveckan!

Under veckan kommer vi ha DAGENS FRÅGA. En barn/vuxen fråga om dagen. Svaren lämnar in på ridskolan samma dag.

Pris lottas ut bland er som har flest rätt svar!